کد خبر: 49003
A

طیبه سیاووشی: اغلب نمایندگان جواب سوال از رییس جمهور را می دانند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه 22 مرداد 97 در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم به حقوق و تکالیف دولت و مجلس اشاره کردند و افزودند: هر دو قوه باید ضمن برخورداری از حقوق خود، کرامت طرف مقابل را حفظ کنند و سه قوه با هم افزایی مشکلات را از پیش ملت بردارند.

طیبه سیاووشی:  اغلب نمایندگان جواب سوال از رییس جمهور را می دانند

به گزارش دیده بان ایران؛ «طیبه سیاوشی»  گفت: حفظ کرامت انسانی در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است اما در جامعه روز به روز شاهد کم رنگ تر شدن این موضوع هستیم.
وی به اتفاقات در جلسه استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه کرامت انسانی حفظ نشد. برخی کسانی را که از پاکدست ترین انسان ها در چهار دهه عمر نظام جمهوری اسلامی بودند را زیر سوال بردند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این مسئله صرفا با یک عذرخواهی به هیچ وجه قابل اغماض نیست، زیرا دور از انصاف است که در مورد پاک دستان جامعه این گونه قضاوت شود.
سیاوشی با بیان این که ما اخلاق سیاسی را فراموش کرده ایم، خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست کشور کسانی به دلیل رعایت اخلاق و کرامت انسانی در ذهن مردم باقی مانده اند.
وی به فضای نادرست ایجاد شده در جامعه مبنی بر این که همه دزد و فاسد هستند، اشاره کرد و گفت: این تصور را باید از ذهن ها پاک کرد و نباید به آن دامن زد.
عضو فراکسیون زنان در مجلس یادآور شد: در جامعه مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد، اما عدالت، مبارزه با فساد و شفاف سازی از اولویت های مورد تقاضای مردم است.

**
سیاوشی در ادامه به طرح سوال از رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: در سطح جامعه گلایه ها و اعتراضاتی برای تغییر در وضعیت زندگی مردم و بهبود آن وجود دارد که البته دولت به هیچ وجه آن را انکار نمی کند.
وی افزایش قیمت ارز و افت ارزش پول ملی کشور را از جمله دلایل ایجاد شرایط حال حاضر در جامعه دانست و اظهارداشت: در این شرایط از تولید کننده تا حاشیه نشین و روستاییان بی بضاعت در معرض فقر مضاعف قرار گرفته و دچار مشکلات عدیده ای شده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که تحریم ها، فساد و رانت ازجمله مشکلاتی است که به بدنه ضعیف اقتصادی کشور ضربه وارد می کند، افزود: اما طرح سوال از رییس جمهوری در مجلس با توجه به مشکلات مذکور به این شکلی که سوالی طرح و جوابی شنیده شود، درست نیست، زیرا جواب این سوالات را اکثرا نمایندگان می دانند. 
سیاوشی به سخنان وزیر امور خارجه درباره هدف قراردادن موجودیت کشور توسط دشمن اشاره کرد و گفت: این اقدام دشمن یک خطر بزرگ است به همین خاطر زمان طرح سوال از رییس جمهوری مناسب نیست؛ تلاش کنیم با تعامل بین مجلس و دولت، مسائل و مشکلات را حل و فصل کرده و آرامش سیاسی ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: طرح این موضوع به این معنی نیست که اصلاح و ترمیم بخش اقتصادی دولت را که توسط مجلس پیشنهاد شده، نادیده بگیریم، مجلس این خواسته را در راستای مطالبات مردم مطرح کرده که باید توسط دولت شنیده شود.
عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: جابجایی اشخاص در تیم اقتصادی می تواند در سیاست های اقتصادی دولت تغییرات ایجاد کند، به عنوان مثال تغییر رییس کل بانک مرکزی در چند روز گذشته یک پیام روانی موثر و مثبت بر بازار ارز و دلار ایجاد کرد. 
سیاوشی طرح سوال و استیضاح از وزیران را حق نمایندگان مجلس و از وظایف نظارتی آنها دانست اما بار دیگر تاکید کرد: امیدوارم نمایندگانی که پیگیر سوال از رییس جمهوری هستند و اصرار دارند این سوال را به رای بگذارند با پیام رهبر معظم انقلاب در روز گذشته این موضوع را متوجه شده باشند که در حال حاضر طرح آن در زمان مناسبی انجام نمی شود.
وی با یادآوری برگزاری جلسه مشترک رییس جمهوری و نمایندگان مجلس در گذشته گفت: برگزاری این نوع جلسات یکی از راه های تعامل میان دولت و مجلس است زیرا رییس جمهوری در آن می تواند مسائل، مشکلات و موانعی که در سر راه اجرای سیاست ها و قوانین وجود دارد را به صورت شفاف تری مطرح کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر