کد خبر: 49029
A

افساد فی الارض و اعدام برای مرتکبان اسید پاشی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تشدید مجازات‌های جرم اسیدپاشی خبر داد و گفت: در طرح تشدید مجازات جرم اسیدپاشی در برخی موارد افساد‌فی‌الارض و اعدام پیش‌بینی شده است.

افساد فی الارض و اعدام برای مرتکبان اسید پاشی

به گزارش دیده بان ایران؛  سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تشدید مجازات‌های جرم اسیدپاشی خبر داد و گفت: در طرح تشدید مجازات جرم اسیدپاشی در برخی موارد افساد‌فی‌الارض و اعدام پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح تشدید مجازات جرم اسیدپاشی در کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: در کمیسیون در خصوص این طرح بحث و بررسی‌های لازم انجام شده و فقط رأی‌گیری آن مانده است.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که در طرح تشدید مجازات جرم اسیدپاشی، مجازات خاصی برای مرتکبان این جرم پیش‌بینی شده یا خیر افزود: قبلاً در صورت عفو ، بخشش و گذشت قربانیان اسیدپاشی، مرتکب به سه تا 10 سال حبس محکوم می‌شد اما در این طرح، تشدید شده است. 

نوروزی اضافه کرد: در این طرح حتی در برخی موارد برای مرتکبان جرم اسیدپاشی، افساد فی‌الارض و اعدام پیش بینی شده است.

قانون مربوط به مجازات اسیدپاشی به سال 1337 باز می‌گردد که پس از چندین بار اسیدپاشی به‌ویژه اسیدپاشی بر روی یک قاضی دادگستری،  16 اسفند 1337 ماده واحده‌ای تحت عنوان «قانون مربوط به مجازات اسید پاشی» در کشور به تصویب رسید.

بر اساس این ماده قانونی «هر کس عمداً با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر، موجب قتل کسی شود، به مجازات اعدام و اگر موجب مرض دائمی یا فقدان یکی از حواس مجنی‌علیه شود به حبس جنایی درجه یک و اگر موجب قطع یا نقصان یا از کارافتادگی عضوی از اعضا شود به حبس جنایی درجه 2 از دو سال تا 10 سال و اگر موجب صدمه دیگر شود به حبس جنایی درجه 2 از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر