کد خبر: 4903
A
مهدی مطهر نیا در گفت و گو با دیده بان ایران:

جایگاه ایران در نظام بین الملل تثبیت شد/ سیاست خارجی دوران طلایی خود را بعد از انقلاب طی می کند

"مهدی مطهرنیا" کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیل دیده بان ایران، به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و تثبیت جایگاه ایران در نظام بین الملل، اشاره کرد.

جایگاه ایران در نظام بین الملل تثبیت شد/ سیاست خارجی دوران طلایی خود را بعد از انقلاب طی می کند

"مهدی مطهرنیا" کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو باپایگاه خبری وتحلیل دیده بان ایران، با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و تثبیت جایگاه ایران در نظام بین الملل، اظهار داشت: دستاورد به معنای خروجی رفتارهای سیاسی و کنش های دیپلماتیک یک دولت محسوب می شود که موجب ارتقاء اثر پیامدهای تصیم گیری های سیاسی در ارتباط با جهان خارج و استفاده از آن در تثبیت وضعیت در سیاست داخلی می گردد.

 

وی ادامه داد: در مرحله نخست رفتار سیاسی روحانی یک رفتار نزدیک و منطبق با معیارهای پذیرفته شده ادبیات در حوزه سیاسی است و کاربرد واژگان در حوزه سیاست خارجی تخصصی تر و رفتارهای سیاسی مدبرانه تر و کنش های سیاسی خردورزانه تر و دارای بار منفعتی بیشتر بوده است.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه روحانی معروف به شیخ دیپلمات است و سابقه زیادی در حوزه سیاست خارجی دارد،  افزود: کارگزاران عرصه سیاست خارجی دولت یازدهم، متخصص و متعهد به ارزش های انقلاب هستند که پرچم دار این ادبیات در جهت بهره برداری معقول در حوزه سیاست خارجی ظریف و در کنار او عراقچی و تخت روانچی هستند که توانستند ادبیات سیاسی استاندارد و رفتار سیاسی مدبرانه ای را در دستگاه دیپلماتیکی کشور شکل دهند.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجیمثبت است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی توانست در عرصه دیپلماسی فعالیت خود را بر اساس نرمش قهرمانه مقام معظم رهبری و در چارچوب دکترین سازنده انجام دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن حسن روحانی مذاکره با امریکا کلید خورده بود، اظهار داشت: دولت یازدهم توانست با حفظ ارزشهای انقلابی و با پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران برجام را عملیاتی کند لذا آنچه که در این مسیر رخ داد کنش موثری بود که کمترین هزینه ها را برای کشور فراهم ساخت.

مطهرنیا در پایان تاکید کرد: اکنون سیاست خارجی یکی از دوران طلایی را بعد از انقلاب طی می کند که نه حاصل فرد و یا شخص بلکه کسب تجربه و عجین شدن آن با علم و تخصص های لازم نزد بازیگران اصلی آن است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر