کد خبر: 49052
A

طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن علنی می آید

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بزودی برای اظهار نظر نمایندگان در صحن علنی مطرح خواهد شد.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن علنی می آید

به گزارش دیده بان ایران؛ یحیی کمالی پور پیرامون جزئیات این طرح افزود: استانی شدن انتخابات مجلس به این صورت است که کاندیدای انتخابات مجلس باید بتواند 15 درصد از آرای حوزه انتخابیه و بییشترین رای کل استان را داشته باشد. 
وی ادامه داد: تعداد نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 نفر است که به همین تعداد ،با رای اکثریت استان و 15 درصد حوزه انتخابیه انتخاب می شوند. 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، گفت: در وضعیت فعلی نمایندگان درگیر مسائلی شده اند که وظیفه اصلی آنها نیست. 
کمالی پور تصریح کرد: در بین برخی از افراد اینگونه اثبات شده که کار اصلی نمایندگان استان پیگیری مسائل اجرایی است و نظارت بر قانونگذاری را نباید مد نظر داشته باشند لذا به همین دلیل طرح استانی شدن انتخابات به منظور بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار گرفته است تا نمایندگان بتوانند بیشتر ملی فکر کنند و خواسته های محلی کمتر شود. 
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مواد این طرح به تصویب رسیده است و در آینده‌ ای نزدیک برای اظهار نظر نمایندگان به صحن علنی مجلس می آید، تاکید کرد : خواسته های محلی نیز به پارلمان های محلی و واگذار می شود که در آینده انتخابات آنها نیز با ساز و کار و دیگری انجام می‌ گیرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر