کد خبر: 49112
A
جزئیات جلسات سید ابراهیم رئیسی در تهران؛

حمیدرضا ترقی: این جلساتِ تفسیر نهج البلاغه و بحث های اعتقادی است

حزب موتلفه اسلامی: من شنیدم گاهی اوقات مسئولان جمنا دیداری با آقای رئیسی داشتند و مذاکره ای کردند اما اقدام سازماندهی شده و متشکل محرمانه ای وجود ندارد.

حمیدرضا ترقی: این جلساتِ تفسیر نهج البلاغه و بحث های اعتقادی است

به گزارش دیده بان ایران؛ نامه نیوز نوشت: سید ابراهیم رئیسی مرد اول اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود. او این روزها جلساتی را در تهران برگزار می کند .حمید رضا ترقی می گوید: افرادی برای آقای رئیسی زمان انتخابات کار کردند و امروز به شکل های دیگری در حال فعالیت برای او هستند. آقای رئیسی با این نیروها جلسه دارد و این نیروها را حفظ کرده است. حفظ این نیروها ربطی به مجموعه اصولگرایی و جمنا ندارد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

از زبان شخصت های سیاسی مختلف همچون آقایان باهنر و میرتاج الدینی بیان شده که آقای رئیسی در حال برگزاری جلساتی در تهران است، آیا این مجموعه با محوریت آقای رئیسی می تواند جامعه اصولگرایی را نمایندگی کند؟

کسانی که بیکارند و شغلی ندارند و سرشان خیلی خلوت است سعی می کنند اگر کسی گعده ای می گذارد از آن جلسه سیاسی آنچنانی بسازند و بعد آن را به یک خبر دسته اول در کشور تبدیل کنند. معتقدم این اتفاق موجب انحراف نگاه افکارعمومی از مسائل اصلی می شود. حال آنکه چنین جلساتی اصلا وجود ندارد.

شما می گویید جلسات آقای رئیسی گعده است، چه هدفی از تشکیل این گعده ها وجود دارد؟

بالاخره افرادی برای آقای رئیسی زمان انتخابات کار کردند و امروز به شکل های دیگری در حال فعالیت برای او هستند. آقای رئیسی با این نیروها جلسه دارد و این نیروها را حفظ کرده است. حفظ این نیروها ربطی به مجموعه اصولگرایی و جمنا ندارد. مگر آقای رضایی، لاریجانی و قالیباف با نیروهای خود جلسه نمی گذارند.

در واقع همین شائبه ها درباره آقایان لاریجانی، رضایی و قالیباف مطرح است که آنها با هدف نگاه به انتخابات مجلس جلساتی را با نیروهای خود ترتیب می دهند، آیا شما می فرمایید هدف آقای رئیسی از برگزاری این گعده ها ورود به رقابت های سیاسی آینده نیست؟

ممکن است، یک وقتی باشد. به هر حال کسی که رأی 16 میلیون نفری در کشور آورده است، این سرمایه اجتماعی برایش محسوب می شوند. نباید سرمایه اجتماعی را ساده رها کرد و گفت روز انتخابات به صحنه بیایید و بقیه ایام به دنبال کار خود بروید.

آیا آقای رئیسی می خواهند برای 16 میلیون رأی دهنده به خود برنامه ریزی کند؟

نه برنامه ریزی اما توقع آن 16 میلیون نفر آن است که آقای رئیسی ارتباطش را با آنها حفظ کند. تحویل شان بگیرد، از زحمات آنها تقدیر کند و احوال آنها را بپرسد. به نظر من این توقع بجایی است.

در واقع این گعده ها پاسخی است که آقای رئیسی به سبد اجتماعی خود می دهد؟

بله، این مسئله طبیعی است. کار خاصی هم نیست که روی آن برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته باشد و براساس برنامه زمان بخواهند در آینده به هدفی برسند.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری همواره مطرح می شد که سبد رأی 16 میلیونی برآمده از کار تشکیلاتی جریان اصولگرا و شخصیت فردی آقای رئیسی است اما آنچه شما می گویید آقای رئیسی باید به انتظارات آن 16 میلیون به عنوان سبد اجتماعی خودش پاسخ دهد، آیا این دو با هم قابل جمع است؟

به هر حال این جمعیت به آقای رئیسی رأی دادند، آن مقداری را هم که جمنا سازماندهی کرده، مانع آن نیست که او نیروهای خود را تقویت و حفظ کند و آنها را نگه دارد.

همفکری و هماهنگی بین جمنا و آقای رئیسی است که موازی کاری یا تضاد دیدگاه به وجود نیاید؟

من شنیدم گاهی اوقات مسئولان جمنا دیداری با آقای رئیسی داشتند و مذاکره ای در این زمینه کردند اما اقدام سازماندهی شده و متشکل محرمانه ای وجود ندارد.

چون شما با آقای رئیسی ارتباط دارید و می گویید بدنه انتخاباتی خود را حفظ کرده است، آیا در جلسه با این نیروها صحبت های داخلی درباره انتخابات نیز مطرح کرده است؟

من نشنیدم که اصلا این بحث ها مطرح شود، عمدتا مباحث کلی اعتقادی و حتی تفسیر نهج البلاغه است.

این جلسات گعده ای آقای رئیسی فقط در تهران است یا در مشهد و سایر شهرها نیز انجام می شود؟

اطلاعی از ریز جریانات ندارم.

اما شما در بهمن سال 96 گفتید که آقای رئیسی چراغ خاموش کارهایی را در حال انجام دارد.

بله، او کارهایی می کند ...

برای انتخابات مجلس؟

مجلس که بماند و هیچ اما تا الان علامتی که نشان دهد او به دنبال انتخابات ریاست جمهوری است ندیدیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر