کد خبر: 4920
A
عضو فراکسیون امید خبر داد:

نظر مثبت اعضای فراکسیون امید به ۳ وزیر پیشنهادی

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به شانس رای آوری وزاری پیشنهادی ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش گفت که احتمالا نظر نهایی فراکسیون امید رای مثبت به هر سه گزینه باشد.

 نظر مثبت اعضای فراکسیون امید  به ۳ وزیر پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، محمد جواد فتحی در خصوص سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس  اظهار کرد:‌ من فکر می‌کنم فضای این مجلس با مجلس قبل خیلی متفاوت است و تغییراتی که مردم به دنبال آن بودند، در مجلس دهم تا حدی تحقق پیدا کرده است. اینها نمایندگان مجلس نهم نیستند. ‌البته افرادی هستند که با هر سه وزیر پیشنهادی مخالفت می‌کنند ولی من فکر می‌کنم تعدادشان چندان قابل توجه نباشد که بتوانند مانع رای آوردن این سه نفر شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در مورد معرفی سه گزینه پیشنهادی دولت این گله واقعا وجود داشت که چرا قبل از انتخاب این افراد، رئیس جمهور با مجلس مشاوره و رایزنی نداشت اما طبق قانون اساسی این جزو وظایف و اختیارات رئیس جمهور است که وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. اگرچه معمولا رئیس جمهور سعی می‌کند با رایزنی در مورد وزرای پیشنهادی رای آوری آنها را تضمین کند اما این بار این اتفاق نیفتاد.

فتحی با اشاره به تعیین سه کمیته در فراکسیون امید برای ارزیابی سه وزیر پیشنهادی خاطر نشان کرد:‌ من فکر می‌کنم نظر نهایی فراکسیون به این جا ختم می‌شود که به هر سه نفر رای مثبت بدهند و به نوعی دولت را در ماه‌های آخر کارش همراهی کنند. زیرا فرصتی هم برای رد گزینه‌های پیشنهادی و معرفی وزرای جدید وجود ندارد و فرصتی که از دست می‌رود هم به نظام و هم به کسانی که به نوعی درگیر این سه وزارت‌خانه هستند، آسیب می‌زند.

 وی دانش آشتیانی را یک شخصیت فرهنگی دارای سابقه‌ی اجرایی طولانی عنوان  و خاطر نشان کرد:‌ ایشان گزینه‌ی بسیار مناسبی است چرا که هم فرهنگی بوده و هم در آموزش و پرورش و وزارت علوم کار کرده؛ ضمن این که وزارت آموزش و پرورش صرفا یک بحث جناحی ، حزبی و سیاسی محض نیست و آنجا متشکل از نخبگان و فرهیختگان بسیار زیادی است که ممکن است گرایش ‌های متفاوتی داشته باشند. در این وزارت خانه باید رسیدگی به معیشت معلمان وبازنشستگان فرهنگی پیگیری شود و ما این دغدغه را در دکتر دانش آشتیانی می‌بینیم .

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که صالحی امیری وزیر پیشنهادی ارشاد نیز سوابق فرهنگی طولانی و مطالعات و تحقیقات فرهنگی دارد، یاد آور شد این سوابق می‌تواند توفیقاتی را برای ایشان در وزارت ارشاد به دنبال داشته باشد.

فتحی با اشاره به سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی ورزش نیز یاد آور شد: آقای سلطانی‌فر سالها در زمینه مسائل مربوط به ورزش و جوانان کار کرده و می‌تواند این وزارتخانه را به خوبی اداره کند هر چند زمان بسیار کوتاه است و مجلس می تواند  در این ۸-۹ ماه برآوردی از عملکرد وزرای پیشنهادی برای دوره بعد داشته باشد و در واقع این فرصت خوبی است که می‌توان به این افراد داد تا اگر توفیقات‌شان در این چند ماه تجلی پیدا کرد دلیل قاطعی برای معرفی آنها در دوره‌ی قبل باشد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش را مناسب دانست و تاکید کرد:‌ فکر می‌کنم شانس رای آوری این افراد هم علی رغم برخی از مخالفت‌ها خوب باشد. کسانی که مخالف قاطع هستند و به شکل جناحی و حزبی به موضوع نگاه می‌کنند شاید عددشان به ۳۰ ، ۴۰ نفر نرسد اما سایرین که مستقل هستند از بدو امر موضع مخالفت ندارند و عملکرد برنامه‌های وزرای پیشنهادی می‌تواند در رای آنها اثر گذار باشد. قطعا این افراد با توجه به برنامه و شایستگی گزینه‌های پیشنهادی به این نتیجه خواهند رسید که به آنها رای مثبت دهند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر