کد خبر: 49318
A

ناخواسته با شعارشان گفتند ماجرای استخر کار خودمان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گردهمایی اخیر در مدرسه فیضیه جای تأسف داشت. حوزه علمیه قم امروز مورد توجه دنیاست چون پایگاه انقلاب و نهضت اسلامی و بستر تحول جهانی شد بنابراین از حوزه انتظار می‌رود موضع‌گیری‌هایش پخته، حساب‌شده، مستدل و مستند باشد.

ناخواسته با شعارشان گفتند ماجرای استخر کار خودمان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت‌الله سیدهاشم بطحایی درباره بیانیه  صریح آیت الله مکارم شیرازی در محکومیت تجمع اعتراضی برخی طلاب علیه دولت که با طرح شعارهای تهدیدی و اهانت آمیز «آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» همراه بود، به خبرآنلاین گفت: این بیانیه به آن موضوع بر می گردد که بر هر مجموعه ای باید مدیریت آگاه و مواظب بر اوضاع و احوال حاکم باشد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم امروز مورد توجه دنیاست چون پایگاه انقلاب و نهضت اسلامی و بستر تحول جهانی شد بنابراین از حوزه انتظار می رود موضع گیری‌هایش پخته، حساب شده، مستدل و مستند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار «آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» اظهار کرد: این گردهمایی اخیر {در مدرسه فیضیه} جای تأسف و داشت که بیایند چنین شعاری بدهند. در حقیقت آن شعار این است که یک جریانی ناخواسته بپذیرد اگر رئیس جمهور یا کس دیگری هم کاری کند به اتفاق استخر فرح مبتلا می شود. به عبارت دیگر مفهوم این شعار آن است که غیرمستقیم بگوییم اتفاقی که برای آقای هاشمی افتاد، ما انجام دادیم و اگر دیگران هم خلاف نظر ما حرکت کنند به آن سرنوشت مبتلا می شوند بنابراین همه مراجع و بزرگان حوزه علمیه همچون حضرت آیت الله مکارم این اقدام را محکوم می کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: «لا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بغیر یعنی به خدایان (مقدسات) آنها فحش ندهید که آنها هم به مقدسات (خدای) شما فحش ندهند». یاران امیرالمومنین در جنگ صفین به حق بغض و کینه از معاویه داشتند اما امام علی (ع) فرمود «فحش ندهید بلکه استدلالتان را درباره معایب آنها بیان کنید». نمونه دیگر درباره آموزه پیامبر اکرم (ص) است که مردی یهودی وارد شد و به تحقیر خطاب به پیامبر گفت: سام علیک یعنی «مرگ بر تو». پیامبر با وقار و ادب فرمود: «و علیک» اما کسی آنجا با پرخاش کرد خطاب به مرد یهودی گفت «مرگ بر خودت، چرا به پیامبر توهین می کنید؟» حضرت فرمود «فحش نده، اگر فحش، تند خویی و عصبانیت بخواهد تجسم پیدا کند، زشت ترین و کریه ترین منظره را خواهد داشت».

سید هاشم بطحایی

این ستاد حوزه و دانشگاه بیان اینکه شأن اسلام نیست که به داخلی ها و خارجی ها فحش بدهیم، اظهار کرد: اگر نسبت به دولت و مسئولان داخلی با فحش مقابله کنیم با دست خود، خودمان را نزد خارجی ها خراب کردیم. مردم در انتخابات به نمایندگان مجلس رأی دادند و آنها نیز در ابتدای شروع کار دولت به وزرا رأی اعتماد دادند، حالا اگر مشکلی است راه قانونی برای رفع آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر کسی طبق قانون حق اعتراض، نقد و بیان ایراد و اشکال دارد ادامه داد: برگزاری تجمعات در حمایت از مقام معظم رهبری، مسئولان مورد تأیید ایشان و سیاست های نظام خوب است اما این نوع تجمعات با تجمعات تخریبی فرق دارد. تجمعات تخریبی علیه مسئولان کشور، خلاف سیاست جمهوری اسلامی و اتفاقا مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن است.

بطحایی تأکید کرد: مراجع معظم تقلید در رأس شان امام خمینی (ره) و حوزه های علمیه منشأ انقلاب بودند بنابراین باید خط قرمزها رعایت شود. نباید مسئولان را با زبان تند و غیرمودبانه خطاب کرد چون این کار به معنی آن است که شخصیت خودمان را زیر سئوال بردیم. قرآن به ما می گوید «با طرف مورد معارضه به بهترین شیوه ها صحبت کنید» چون بیان بد آثار منفی زیادی خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر