کد خبر: 49394
A

امام جمعه موقت تهران : هزاران آمریکایی در عراق و افغانستان در تیر رس موشک های ایران هستند

خطیب موقت تهران : رهبری بارها اعلام کردند جنگی رخ نخواهد داد، زیرا آمریکا تلاش می کند هزینه امنیت سازی های خود را بگیرد، امروز ایران هم به بیخ گوش اسرائیل رسیده است. این کشور نگران امنیت اسرائیل است، زیرا هزاران موشک حماس و حزب الله آماده هستند تا تل‌آویو را با خاک یکسان کنند. کوچک‌ترین حماقتی از سوی آمریکا و اسرائیل، آنها را پشیمان خواهد کرد. قدرت بازدارندگی و موشک های ایران عامل مهمی است که آنها را از جنگ با ایران باز می دارد.

امام جمعه موقت تهران : هزاران آمریکایی در عراق و افغانستان در تیر رس موشک های ایران هستند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ،آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز (جمعه 2 شهریورماه) پایتخت اظهار کرد: تقوا دشواری ها و سختی ها را آسان می کند، هرکس تقوا داشته باشد خداوند کارهای بد او را تبدیل به خوبی می کند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم ادامه داد: مسئولان در روز عید غدیر با مردم عقد اخوت ببندند و مشکلات آنها را بشناسند. اگر مردم به ولایت پایبند باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند. در دوران غیبت که دسترسی به امام معصوم نداریم، تمسک به امامت یعنی تمسک به ولایت فقیه در راس نظام اسلامی.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در کوفه افزود: شهادت حضرت مسلم از عجایب زمان بود، این اتفاق  باید بررسی شود تا برای ما درس شود، زیرا وقتی مسلم وارد کوفه شد، ١٨ هزار نفر با وی بیعت کردند و شهر در دست مسلم بن عقیل بود، اما پس گذشت چند روز همین حضرت مسلم پس از خواندن نماز تنها شد. اینکه دشمن چه ترفندی را به کارگرفت تا حضرت مسلم تنها شود، خود جای بحث دارد؛ تحلیل این مسئله وقت زیادی می خواهد، اما یکی از دلایل این تنهایی، نفوذ دشمن در جمع دوستان آن حضرت بود. یکی از خطرات بزرگ دشمن نفوذ است که گاهی در شکل انسان و گاهی در قالب فکر.

موحدی کرمانی اظهار کرد: نفوذ دشمن بر انقلاب مهم است و فریاد رهبر انقلاب بر سر خطر نفوذ همواره بلند بوده است. نفوذ به دو شکل است، گاهی فرد ظاهر خود را عوض می کند و نوع دوم آن مربوط به نفوذ در تفکر است که این نوع در حادثه کربلا نیز رخ داد. چقدر امام خمینی و رهبر انقلاب فریاد زده و می زنند که از آمریکا نترسید، زیرا هیچ غلطی نمی تواند بکند. 

وی با اشاره به مبارزات مردم در سال‌ 57 ادامه داد: شما مردم نشان دادید که اهل کوفه نیستید، در آن سال ها مردم صدای مسلسل شاه را می شنیدند، اما بر راه خود استوار بودند؛ زیرا امام فرمودند شاه رفتنی است، چراکه خدا با این مردم است. رهبر انقلاب هم در سخنان اخیر خود تفهیم کردند که آمریکا نمی تواند با ما بجنگد. 

خطیب موقت تهران گفت: رهبری بارها اعلام کردند جنگی رخ نخواهد داد، زیرا آمریکا تلاش می کند هزینه امنیت سازی های خود را بگیرد، امروز ایران هم به بیخ گوش اسرائیل رسیده است. این کشور نگران امنیت اسرائیل است، زیرا هزاران موشک حماس و حزب الله آماده هستند تا تل‌آویو را با خاک یکسان کنند. کوچک‌ترین حماقتی از سوی آمریکا و اسرائیل، آنها را پشیمان خواهد کرد. قدرت بازدارندگی و موشک های ایران عامل مهمی است که آنها را از جنگ با ایران باز می دارد.

موحدی کرمانی ادامه داد: به گفته رهبر انقلاب هزاران نیروی آمریکا در عراق و افغانستان در تیرس موشک های ایران قرار دارند. منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان است و اینها نگران هستند پای کل کشورها به این منطقه کشیده شود و جنگ جهانی رخ دهد و این جنگ سرنوشت مشابه جنگ های دیگر را برای آمریکا خواهد داشت. 

وی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران تصریح کرد: رهبر انقلاب مذاکره با آمریکا را در دو جمله خلاصه کردند و فرمودند که آنها امتیاز را نقد می گیرند و پس از آن توافق را پاره می کنند.

موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکا و غرب همواره به همراه ضد انقلاب‌ها و سلطنت طلبان امیدوار شدند که می‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند، اما آن‌ها کور خوانده اند، مردم از انقلاب دست برنمی دارند. 

وی افزود: در رابطه با مسئولان پیشنهادی دارم مبنی بر اینکه امروزه نیاز به یک پل ارتباطی سهل الوصول بین مردم و مسئولان است، لذا سران قوا و سایر مدیران نمایندگانی را مشخص کنند تا در زمان و مکان مشخص در بین مردم حضور داشته باشند و مشکلات را جویا شوند، محل ملاقات هم می تواند مساجد باشد تا مردم بدون دغدغه با آنها ارتباط داشته باشند. من استدعاء دارم که مسئولان اگر این پیشنهاد عملی است، آن را اجرا کنند. مسئولان محترم جواب نامه ها و تلفن ها را بدهید، چرا که مردم مشکل دارند،  شما مسئولان نظام عدل علی هستید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر