کد خبر: 49411
A

فلاحت‌پیشه: ۸ میلیون ایرانی خارج از کشور را نترسانیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اقامت و تابعیت مضاعف جرم نیست، گفت: هشت میلیون ایرانی خارج از کشور وجود دارد که بخش قلیلی از آنها با نظام مشکل دارند، پس نباید علیه همه آنها به گونه‌ای فضای التهابی ایجاد کرد که آنها به دنبال وکیل برای جلوگیری از مصادره اموال‌شان در ایران را داشته باشند. اقدامات ما باعث چنین ترسی شده است.

فلاحت‌پیشه: ۸ میلیون ایرانی خارج از کشور را نترسانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در موضوع تابعیت باید حقوق و دغدغه ایرانی‌ها مورد توجه قرار گیرد. اقامت و تابعیت مضاعف جرم نیست.

وی افزود: در این باره تنها کسانی که تابعیت مضاعف دارند نمی‌توانند در سمت‌ها و موقعیت حساس حضور پیدا کند و اینها همه در استعلام‌های مدیریتی مشخص شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون طبق اطلاعات ما ایرانی‌ها در آمریکا و اروپایی‌ها نگران شده‌اند. وکیل گرفته چون ترس دارند که هر لحظه اموال آنها در ایران مصادره شود. اقدامات برخی از آقایان باعث شد که حتی وزارت اطلاعات اعلام کند که بسیاری از اسامی نام برده شده در گزارش اولیه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها درست نبوده و آنها تابعیت دوگانه ندارند. بیان این جنس از اتهامات باعث ایجاد فضای ناامیدی در بین ایرانیان خارج از کشور می‌شود.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: ما هشت میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که بخش قلیلی از آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند پس نباید علیه همه آنها فضای التهابی ایجاد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر