کد خبر: 4948
A

رئیس جمهوری کره‌جنوبی معاونان دولت را وادار به استعفا کرد

در بحبوحه تحقیقات حول محور این موضوع که رئیس جمهور کره جنوبی به یکی از دوستان قدیمی و یکی از رهبران فرهنگی مذهبی اجازه دخالت در امور مهم دولتی را داده وی به 10 تن از مشاوران ارشد کابینه‌اش دستور استعفا داد.

رئیس جمهوری کره‌جنوبی معاونان دولت را وادار به استعفا کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ،  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اطلاعیه دفتر پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی در آستانه برگزاری یک تظاهرات گسترده ضد دولتی که قرار بود امروز (شنبه) برگزار شود، منتشر شد.

معترضان قصد دارند در اعتراض به رسوایی‌های دولتی به خیابان‌ها بیایند، اقدامی که به طور قطع شرایط را برای رئیس جمهور کره جنوبی طی سال‌ آینده و انتخابات آن دشوار می‌کند.

پارک پس از آنکه سه شنبه هفته گذشته اذعان کرد که یکی از دوستان قدیمی‌اش متن سخنرانی‌های او را ویرایش می‌کند با درخواست‌هایی مبنی بر تغییر در کابینه رو به رو شد. عذرخواهی تلویزیونی او نیز موجب انتقادات گسترده‌ای درباره عدم توانایی مدیریت اطلاعات ملی و فقدان شفافیت او شد.

این در حالی است که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که چویی سون سیل، دوست و ویراستار پارک در برخی از تصمیمات دولتی مداخله می‌کرده است.

این موج که هفته‌ها گزارش‌های رسانه‌ای آن را گسترده‌تر کرده است، میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را به نرخ بی‌سابقه‌ای کاهش داده است در حالی که اپوزیسیون اقلیت این کشور خواهان کناره گیری وی شده است.

طی چند روز اخیر، دادستانان و وکلا تحقیقات خود درباره میزان نفوذ چویی را با حمله به خانه و دفاتر وی گسترش داده‌اند.

از جمله مقامات دولتی که از سمت‌های خود کناره گیری کرده‌اند می‌توان از معاون ارشد، رئیس جمهور در امور اجتماعی، معاون ارشد رئیس جمهور در امور اقتصادی و رئیس دفتر وی یاد کرد.

بسیاری از این معاونان را به ناتوانی در کنترل نفوذ چویی در امور دولتی متهم می‌کنند.

دفتر پارک اعلام کرده است که به زودی معاونان جدید را معرفی خواهد کرد.

در همین حال، وکیل چویی به خبرنگاران گفته است که او در حال حاضر در آلمان به سر می‌برد و در صورتی که دادستانان او را فرا بخوانند به کشور باز خواهد گشت.

وی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های کره جنوبی اذعان کرد که مدارک ریاست جمهوری را دریافت می‌کرده اما هرگونه مداخله در امور دولتی یا فشار بر شرکتها برای کمک به بنیادهای وی را تکذیب کرد.

براساس گزارش‌ها چویی و پارک در دهه 1970 زمانی که پدر چویی که یک بودایی مذهبی و رهبر فرهنگی و فرقه‌ای بوده است به معلم پارک تبدیل می‌شود، با یکدیگر رابطه دوستی پیدا می‌کنند.

 
منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر