کد خبر: 49482
A

گزارش لحظه به لحظه از استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در اولین دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

گزارش لحظه به لحظه از استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس

به گزارش دیده بان ایران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه از نمایندگان متقاضی استیضاح خواست در بیان اظهارات‌شان از طرح مسائل حاشیه‌ای خودداری کنند.

متقاضیان استیضاح و وزیر هر کدام دو ساعت وقت دارند که یک ساعت و نیم در ابتدا و ۳۰ دقیقه در انتها صحبت کنند و دفاع نهایی با وزیر خواهد بود.

حاجی دلیگانی، بهادری، خادمی، سیاوشی، پاپی‌زاده، نوروزی، بدری، کاظم‌زاده، کیانپور، ساری و جاسمی در یک ساعت و نیم اول و لاهوتی و حضرتی در نیم ساعت آخر صحبت می‌کنند.

سخنرانان جلسه استیضاح باید در مورد محورهای ۱۷ گانه استیضاح صحبت کنند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز برای دفاع از وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس حضور دارد.

موافقان استیضاح وزیر اقتصاد

* حاجی‌دلیگانی: در دوران وزارت کرباسیان قدرت خرید مردم۵۰ درصد کاهش یافته است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای وزیر اقتصاد در دوران وزارت شما قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش یافته و ۹ تا ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور به تاراج رفته و ۵۷ تن طلا و سکه از دست رفته است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در موافقت با استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: آقای کرباسیان یک سال از زمان رای اعتماد نمایندگان و ارایه برنامه کاری شما با شعار آزادی، امنیت و آرامش و پیشرفت بر اساس ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی به نمایندگان گذشت. بر کارگران و کشاورزان و کسانی که شغل نداشتند و معلمان و رانندگان چه گذشت.

* بهادری: آقای کرباسیان لباس وزارتخانه اقتصاد به تن شما نمی‌آید

نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد و با بیان این موضوع لباس وزارتخانه اقتصاد به تن کرباسیان نمی‌آید از نمایندگان خواست با رای به استیضاح وضعیت اقتصاد را بهبود بخشند.

به گزارش ایسنا، سید هادی بهادری در جایگاه موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: گلایه‌ای از رییس جمهور دارم. شأن وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ کننده چند اداره تقلیل پیدا کرده است. ما انتظار داشتیم یک اقتصاددان در راس وزارت اقتصاد می‌بود. به بحث تخصص در این باره توجه نشده ما هر جا از متخصص استفاده نکردیم آسیب دیدیم.

*خادمی: روحیه اشرافیگری خاوری همچنان در بدنه مدیران وزارت اقتصاد جاری است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد در زمینه‌ی تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی گفت: اگر امروز خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران وزارت اقتصاد جاری است.

به گزارش ایسنا، هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: آیا وضع اقتصادی مردم را نمی‌بینیم و صدای مستضعفان را نمی‌شنویم؟ چه‌طور است که در این اوضاع بد اقتصادی زندگی توده‌های مردم سخت‌تر و زندگی برخی بهتر و شیرین‌تر می‌شود؟

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر