کد خبر: 49501
A

ساری، نماینده اهواز: گفتید دلار موجود است، اما نگفتید برای چه کسانی موجود است

نماینده مردم اهواز در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: «شما در مورد دلار ۴۲۰۰ تومانی مصاحبه کرده‌اید و گفته‌اید دلار فراوان است، لطفا به عنوان وزیر اقتصاد مملکت و تنها مقام اقتصادی پاسخگو به مجلس، به مجلس توضیح دهید برای چه کسانی اینها موجود است؟»

ساری، نماینده اهواز: گفتید دلار موجود است، اما نگفتید برای چه کسانی موجود است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ساری در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان در مجلس اظهار داشت: «شما به عنوان کارگزار نظام و دولت موظف بودید که اقتصاد کشور را چنان اداره کنید که کشور با یک توئیت و تحریم و قبل از تحریم‌ها به هم نریزد.»

وی افزود: «آقای کرباسیان در یک سال گذشته تنها دو بار در جلسات متعدد و کلیدی شورای پول و اعتبار حضور پیدا کرده است. آیا چنین فردی که حاضر به حضور در این جلسات نیست، شایسته حضور در این جلسات است.»

وی با بیان این‌که می‌دانید حجم نقدینگی به یک‌هزار و 530 هزار میلیارد تومان رسیده و برای اولین بار از تولید ناخالص داخلی پیشی گرفته است، تصریح کرد: «آقای کرباسیان در همان دستاوردهای چندخطی گفته که ۶ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها را فروخته است، آیا در وضعیتی که بازار ملک در کشور نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته و از آن طرف قیمت پایه بانک‌ها چند ده درصد کاهش یافته، خروج این املاک شق‌القمر است؟»

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: «کاش می‌فرمودید که شبکه بانک‌های دولتی به ویژه بانک ملی به ریاست آقای حسین‌زاده چه میزان اموال مازاد دارد و شما در آن بازار داغ با ارزان‌فروشی چه مقدار از املاک مازاد را فروخته‌اید؟»

ساری متذکر شد: «توضیح دهید با ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق چه کرده‌اید؟ آیا خبر دارید که ضرر و زیان انتظاری بانک‌ها از رقم نجومی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است و با وجود برخی به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؟ کدام سیاست را برای آن اجرا کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که نسبت زیان انتظاری بانک‌ها به تولید ناخالص داخلی از ۵۰ درصد بالاتر رفته است؟ »

وی ادامه داد: «من شما را انسان متشخصی می‌دانم و مطمئن هستم که درکی از این شاخص‌ها ندارید، قطعا اگر خودتان استعفا می‌دادید بهتر بود، همه مشکلات ارزی و بانکی را به گردن بانک مرکزی انداخته و وقتی دیدید افکارعمومی به درستی نسبت به رئیس بانک مرکزی گارد گرفتند، به جای کار اساسی سعی کردید در حاشیه امن قرار گیرید.»

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: «آقای سیف به درستی و به حق برکنار و شما هم باید برکنار شوید، زیرا مجلس در این شرایط برنمی‌تابد که افرادی بر مسند تصمیم‌گیری کشور بنشینند و آسیب‌های بزرگی را به اقتصاد کشور بزنند.»

ساری افزود: «شما از کدام لایحه اقتصادی دفاع کرده‌اید؟ آیا از FATF دفاع کرده‌اید؟ آقای وزیر مدام از بودجه سال ۹۷ گلایه دارند، ولی نمی‌گویند ایشان در جلسات هیات دولت چه مواضعی در مورد بودجه گرفته‌اند. شما در مورد دلار ۴۲۰۰ تومانی مصاحبه کرده‌اید و گفته‌اید دلار فراوان است، لطفا به عنوان وزیر اقتصاد مملکت و تنها مقام اقتصادی پاسخگو به مجلس، به مجلس توضیح دهید برای چه کسانی اینها موجود است؟»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر