کد خبر: 49515
A

الیاس حضرتی: ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم، نه دشمنی آمریکا/ مردم احساس بی‌پناهی می‌کنند که می‌دوند خودرو، مسکن و ارز و طلا می‌خرند

الیاس حضرتی گفت: ما دستمان به وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید والا باید رییس جمهور و معاون اول و ... را استیضاح می کردیم .

الیاس حضرتی: ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم، نه دشمنی آمریکا/ مردم احساس بی‌پناهی می‌کنند که می‌دوند خودرو، مسکن و ارز و طلا می‌خرند

به گزارش دیده بان ایران؛ الیاس حضرتی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان در مجلس اظهار داشت: «امروز سخت‌ترین تصمیم را گرفتم؛ سخت از این جهت که من استیضاح وزیر را امضا کردم که تقریبا حدود 30 است که با هم دوست و رفیق هستیم. استیضاح یک دوست و رفیق برای من فوق‌العاده سخت بود.»

وی افزود: «علاوه بر این، با توجه به خاطر قدرت لابی قوی‌ای که آقای وزیر دارد که باید او را به جای آقای ظریف معرفی کنیم که وزیر امور خارجه شود، حدود 100 نفر از نمایندگان به من رجوع کردند که استیضاح خود را پس بگیرم. بعضی هم گفتند که استیضاح را پس نگیری، رابطه خود را با شما قطع می‌کنیم.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: «برنامه اقتصادی دولت روحانی به گونه‌ای چرخیده که امروز با مردم اقشار کم‌درآمد مواجه هستیم که نابود و بیچاره شدند و از بین رفتند و له شدند. من جزو نمایندگانی هستم که با وجود این‌که برای مردم کاری نمی‌توانم بکنم، اما ملاقات‌های عمومی را همیشه برای مردم گذاشته‌ام.»

حضرتی با بیان این‌که تورم ملت را بیچاره کرده است و مشکلات ملت را نمی‌توانستم رها کنم، عنوان کرد: «در سال 94 مردم مجلسی معتدل را انتخاب کردند و مثل گذشته مجلس تندروها نیست.»

وی متذکر شد: «بیایید با هم به دور از نگاه جناحی و حزبی و سیاسی به کارکرد یک ساله دولت نگاه کنیم. در یک سال گذشته دولت چه کارنامه‌ای داشت؟ تورم مهم‌ترین موضوعی بود که به آن نگاه می‌کردیم که تک رقمی شده است. من از آقای کرباسیان پرسیدم که می دانید میانگین تورم در دنیا چقدر است؟ 1.7 درصد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نرخ تورم در خرداد امسال 4.3 درصد است. پیش‌بینی می‌شود که تورم تا پایان سال بیش از 40 درصد شود. ما چه کردیم با این ملت؟ من می‌گویم به تصمیمات اقتصادی نگاه کنید. یک فرد دیوانه‌ای به نام ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شده و گفت برجام را پاره می‌کنم. ما کدام ستاد فرماندهی جنگ را تشکیل دادیم؟ این ستاد چه زمانی باید تشکیل شود؟»

حضرتی گفت: «تورم را به بالا رسانیدم. آنهایی که فقیر بودند، بدبخت شدند. آن‌هایی که قشر متوسط جامعه بودند، به فقر رسانیدیم. خیلی از کشورها از وضعیت فلاکت‌بار نجات پیدا کردند، معمار اقتصادی آنها وزیر اقتصاد بود.»

وی افزود: «به عنوان یک دولت و وزیر اقتصاد، طرح شما برای اقتصاد چیست؟ مردم احساس بی‌پناهی می‌کنند که می‌دوند خودرو، مسکن و ارز و طلا می‌خرند. آمریکا برای این‌که ما را به بن‌بست برساند، تمام راه‌های دور زدن تحریم را پیدا کرد. شما چه کردید؟ چه کردید که مردم متوجه شوند شما مساله را جدی گرفته‌اید؟»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: «ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم، نه دشمنی آمریکا. نیمه آبان تحریم‌ها آغاز می‌شود. در رفتار دولتمردان، مجلس و قوه‌قضاییه آمادگی برای جنگ تمام عیار دیده نمی‌شود.»

حضرتی خاطرنشان کرد: «امروز نمایندگان محترم، ملت منتظرند که ببینند چه می‌خواهید کنید؟ چقدر برای خودتان شأن قایل هستید؟ شما باید به مردم پاسخ دهید.»

او خطاب به همکارانش گفتم رای اعتماد به وزیر امور اقتصادی و دارایی یعنی شما از وضعیت اقتصادی راضی هستید./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر