کد خبر: 49550
A

نماینده مجلس: برخی به طرح سوال از روحانی نعل وارونه می‌زنند/ نباید حاشیه بر متن سخنان رییس‌جمهور غلبه کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه انتظار نداریم حاشیه بر متن سخنان رییس جمهور غلبه کند، گفت: متاسفانه برخی به طرح سوال از روحانی نعل وارونه می زنند.

نماینده مجلس: برخی به طرح سوال از روحانی نعل وارونه می‌زنند/ نباید حاشیه بر متن سخنان رییس‌جمهور غلبه کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید علی ادیانی با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: باید یادآور شد سوال کنندگان و پاسخ دهنده در روز سه شنبه هفته جاری باید در چهارچوب قانون و شرح وظایف عمل کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوال از وزراء و رییس جمهور بر اساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس یکی از اختیارات و وظایف نمایندگان است، اظهار کرد: بنابراین سوال از روحانی بر پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی مطرح شده است.

حامیان دولت از وضع اقتصادی کنونی ناراضی هستند

وی با بیان اینکه همه موارد مذکور جزء مشکلات جدی اقتصادی کشور محسوب می شود که همگان را آزار می دهد و حتی حامیان رییس جمهور که به وی رای دادند را ناراضی کرده است، ادامه داد: این مهم در حدی افزایش یافته که جامعه را آزار می دهد و حتی مردم نگران فردای خودشان هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه رییس جمهور در زمان رقابت های انتخاباتی به نکته ای اشاره کرد که واقعیت آن روز جامعه بود، تصریح کرد: در واقع رییس جمهور در سخنانی با این مضمون که "یک ساعت بعد نمی دانیم چه اتفاقی در اقتصاد ملی رخ خواهد داد" اما این مهم در حالیست که هم اکنون در شرایطی قرار داریم که 10 دقیقه بعد را نمی توان پیش بینی کرد.

پاسخگویی در چارچوب وظایف رییس جمهور است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از قمیت ها رشد 100 برابری داشته اند، افزود: بنابراین سوال کنندگان نماینده مردم هستند و مطالبه گر لذا از ابزار نظارتی خود استفاده کرده اند.

این نماینده سوال کننده از رئیس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور نیز فردی پاسخگو است و در واقع پاسخگویی در چارچوب وظایفش قرار دارد، گفت: برابر اصل 134 قانون اساسی رییس جمهور، رییس هیات وزیران، تعیین کننده خط مشی و برنامه دولت، هماهنگ کننده تصمیمات وزارء و مسئول اقدامات هیات وزیران در برابر مجلس است. بنابراین رییس جمهور بر اساس قانون اساسی مسئول مستقیم اتفاقاتی است که در عرصه اقتصاد با پنج محور کلان فوق رخ داده است.

انتظار نداریم حاشیه بر متن سخنان رییس جمهور غلبه کند

ادیانی اظهار کرد: انتظار نداریم سوال کنندگان به حاشیه بروند و در مقابل نیز انتظار نمی رود حاشیه بر متن سخنان رییس جمهور غلبه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه انجام سوال و پاسخ در قوه مقننه امری عادی است زیرا در قانون به عنوان یک اختیار برای مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، ادامه داد: تعجب آور است عده ای نسبت به طرح سوال از رییس جمهور آشفته شده و نعل وارونه نسبت به اصل قضیه می زنند.

برخی به طرح سوال از روحانی نعل وارونه می زنند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوال کنندگان از روحانی از طیف های مختلف مجلس هستند زیرا مسئله اساسی طرح سوال ملت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم رییس جمهور راهکار برای برون رفت از پنج محور مذکور به مجلس ارائه کند؛ در مقابل نمایندگان نیز آمادگی لازم برای کمک کردن به دولت را دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، منبع اصلی که حق مجلس را در طرح سؤال از رئیس جمهور مشخص می کند اصل 88 قانون اساسی است که بر اساس آن در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شده و به سؤال جواب دهد./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر