کد خبر: 49592
A

واکنش خاتمی به اظهارات ازغدی/ صدای حوزه را باید از مراجع شنید، بنابراین مراجع شناخته شده همین‌هایی هستند که نسبت به این اظهارات موضع گرفتند

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص برنامه پنجمین اجلاس در تاریخ ۱۳-۱۴ شهریور هفته آینده گفت: راس ساعت ۸.۵ صبح ۱۳ شهریور اولین جلسه را داریم. دستور اجلاس ابتدا نطق رئیس مجلس خبرگان رهبری است. این بار به دلیل دغدغه اعضای مجلس خبرگان، رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم دستور کار پنجمین اجلاس است.

واکنش خاتمی به اظهارات ازغدی/ صدای حوزه را باید از مراجع شنید، بنابراین مراجع شناخته شده همین‌هایی هستند که نسبت به این اظهارات موضع گرفتند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران در خصوص سخنرانی رحیم پورازغدی در فیضیه گفت: صدای حوزه را باید از مراجع شنید. مراجع زعمای حوزه علمیه هستند بر این اساس موضع من موضع مراجع عظام تقلید است و این چیز پوشیده‌ای نیست. آیت‌الله مکارم و نوری همدانی موضع گرفتند. برخی بزرگان دیگر که موضع نگرفتند با خود بنده صحبت کردند بنابراین مراجع شناخته شده همین‌ها هستند.

 سید احمد خاتمی در فاصله آماده‌سازی دوربین‌ها برای تصویربرداری جلسه، خطاب به خبرنگاران از آنها پیش‌بینی‌شان را درباره سوال فردا از رئیس ‌مهور سوال کرد که با واکنش خبرنگاران روبه رو شد که به او گفتند: به نظر می‌رسد خبری از استیضاح نیست. فقط می‌گویند قانع نشدند از پاسخ‌های رئیس‌جمهور.

خاتمی در خصوص افزایش قیمت‌ها گفت‌: یعنی آقایان نمی‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند؟ بلیط هواپیما که بخش خصوصی نیست، چرا این اندازه گران شده است؟ افزایش مالیات قانون دارد یا خیر؟ آیا افزایش ۶۰درصدی مالیات قانونی است؟  لوازم روزمره مردم این اندازه گران شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از جلسه نشست با خبرنگاران در آستانه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در دوره پنجم  استقبال می‌کنیم، گفت: این حداقل ارتباط با مردم عزیز است که خبرگان را برگزیده‌اند گرچه معتقدیم ارتباط باید صمیمی‌تر از این باشد و مجلس باید برنامه رادیویی تلویزیونی داشته باشد تا موکلان بدانند این وکلا چه کار می‌کنند.

وی  در خصوص برنامه پنجمین اجلاس در تاریخ ۱۳-۱۴ شهریور هفته آینده گفت: راس ساعت ۸.۵ صبح ۱۳ شهریور اولین جلسه را داریم. دستور اجلاس ابتدا نطق رئیس مجلس خبرگان رهبری است بعد نطق‌های قبل از دستور است که حداکثر هر نطقی ۱۵ دقیقه است که باید وقت بگیرند و برای صحبت بیایند. بعد سخنرانی شخصیت مدعو را داریم. این بار به دلیل دغدغه اعضای مجلس خبرگان، رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم دستور کار پنجمین اجلاس است.

سید احمد خاتمی گفت: این را می‌گویم که برخی نگویند این ربطی به خبرگان ندارد؛ در ماده ‌۵۲ داریم به منظور آگاهی مستمر اعضای مجلس خبرگان نسبت به تحولات مهم داخلی و جهانی به ویژه در مسائل مدیریتی فرهنگی، امنیتی و اقتصادی، کمیسیونی متشکل از ۱۱ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل تشکیل می‌شود. بنابراین موضوع اجلاس میزان تحقق مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر