کد خبر: 49620
A

رحیمی: باید منتظر بمانیم ببینیم فردا چه سناریویی از سوی رییس جمهور به کار گرفته می شود

«علیرضا رحیمی» گفت: فراموش نکنیم هربار که این ابزارها به صورت حرفه ای به کار گرفته شده است موجب بهبود شرایط شده است و هرجا ابزاری سیاسی بوده نتیجه عکس داشته است.

رحیمی:  باید منتظر بمانیم ببینیم فردا چه سناریویی از سوی رییس جمهور به کار گرفته می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس درباره چند و چون سوال از رئیس جمهور و تاثیر آن در رفع مشکلات کشور به خبرآنلاین گفته است که: در کنار قانونگذاری، نظارت یکی دیگر از وظایف مهم مجلس است که برای انجام آن ابزارهایی از جمله سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص در دست دارد. در این راستا وقتی به سمت سوال می رویم قاعدتا باید محتوای سوال منجر به بهبود شرایط کشور شود و به معنای واقعی کلمه از نمایندگان رفع ابهام کند؛ قاعدتا گزارش‌های متنوعی که از دستگاه های مختلف، وزارتخانه‌ها و به طورکلی مجموعه دولت تهیه می شود می تواند به رفع ابهام ها کمک کند لذا اگر کارکرد سوال روشنگری بیشتر و رفع جهل و ابهام باشد حتما می تواند موثر باشد اما اگر سوال به عنوان یک ابزاری سیاسی به کار گرفته شود و به نوعی در فضای تقابل و رقابت سیاسی مورد بهره برداری قرار گیرد حتما بی ارزش و بی خاصیت خواهد شد و این موضوع موجب می شود هر روز ارزش وظیفه نظارتی مجلس افول کند. همانطور که شاهد هستیم در طول ادوار گذشته ابزارهای نظارتی مجلس کندتر و کم اثرتر شده است و دلیل آن این است که این ابزارها به صورت حرفه ای به کار گرفته نشده است.

او ادامه داد: فراموش نکنیم هربار که این ابزارها به صورت حرفه‌ای به کار گرفته شده است موجب بهبود شرایط شده است و هرجا ابزاری سیاسی بوده نتیجه عکس داشته است.

رحیمی درباره سوال از روحانی و سیاسی بودن آن گفت: به هر صورت محورهایی که در سوال از رئیس جمهور مطرح شده است از مواردی است که به طور مکرر مورد پرسش قرار گرفته شده است و مجموعه دولت به طور مکرر از طریق رسانه ها یا حضور در جلسات علنی و غیر علنی مجلس به آن پاسخ داده است یعنی ابهامی به طور  اساسی در این سوالات وجود ندارد اما نباید فراموش کنیم سوال حق قانونی نمایندگان مجلس است که اعلام وصول شده و نهایتا رئیس‌جمهور هم فردا حاضر می شود و پاسخ های لازم را ارائه می‌کند اما اینکه پاسخ‌های رئیس‌جمهور باعث رفع ابهام می شود و یا تنها اطلاعات قبلی را تاکید کند باید منتظر بمانیم ببینیم فردا چه سناریویی به کار گرفته می شود.

رحیمی ادامه داد: سوال از رئیس جمهور محصول کار یک فراکسیون نبود اما قاطبه سوال کنندگان نگاهشان این بود که این سوال باید در صحن مطرح شود در حالی که این سوالات چندین بار در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و معاونان روحانی به این سوالات پاسخ دادند. فارغ از اینکه هدف نماینندگان سیاسی یا رفع ابهام بوده است نگاه ما باید یک نگاه مترقی باشد که منافع کشور را در نظر بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر