کد خبر: 49621
A

علاالدین بروجردی: سوال از رییس جمهور نمادی از جمهوری اسلامی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رییس‌جمهور نمادی است که در جمهوری اسلامی ایران‌ نمایندگان در جهت دفاع از حقوق مردم از بالاترین مقام اجرایی کشور سوال می‌کنند، رییس جمهور هم آنقدر سعه‌صدر دارد که به سوالات پاسخ داده و از این فرصت برای بیان نظرات و مشکلات استفاده ‌کند.

علاالدین بروجردی: سوال از رییس جمهور نمادی از جمهوری اسلامی است

به گزارش دیده بان ایران؛ علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سوال از رییس جمهور که در دستور کار جلسه فردا (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: حضور رییس جمهور، نخست وزیر و کل کابینه در مجالس کشورهای دنیا به خصوص اروپایی امری متداول است، جلسات بسیار طولانی و تندی که نمایندگان در آن سوال پرسیده و هر کدام از اعضای کابینه به صورت جداگانه پاسخ می‌دهند.

وی افزود: بر این اساس سوال از رییس جمهور نمادی است که در جمهوری اسلامی ایران‌ نمایندگان ملت در جهت دفاع از حقوق مردم از بالاترین مقام اجرایی کشور سوال می‌کنند. از آن طرف رییس جمهور هم آنقدر سعه‌صدر دارد که به سوالات پاسخ داده و از این فرصت برای بیان نظرات و مشکلات استفاده ‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که سوال از رییس جمهور جزو حقوق قانونی است و نباید روی آن ان‌قلت داشت، گفت: البته اگر قرار باشد این کار تبدیل به رویه دائمی شود، در روند اجرایی مسئولیت رییس جمهور مشکل‌زا خواهد شد، چون ایشان مسئولیت بسیاری در قوه مجریه دارد.

بروجردی در پایان تاکید کرد: از آنجا که قانون اجازه طرح سوال از رییس جمهور را داده و این جزو حق نمایندگان است، مانعی برای طرح آن وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر