کد خبر: 49627
A

سرلشکر جعفری:‌ دیدگاه لیبرالی بنی صدر مانع حضور نیروی مردمی در جنگ بود

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی سپاه به عنوان یک نیروی قوی، مقتدر و بازدارنده به تمام معنا در خلیج فارس و تنگه هرمز ایفای نقش می کند، گفت: توانمندی‌های این نیرو به لحاظ فناوری، تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها به روز و متناسب با پیشرفت فناوری‌ها و در بالاترین سطح قرار دارد.

سرلشکر جعفری:‌ دیدگاه لیبرالی بنی صدر مانع حضور نیروی مردمی در جنگ بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولان در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد.

سرلشکر جعفری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس،  شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با تاکید بر اینکه بحمدالله امروز نیروی دریایی سپاه به عنوان یک نیروی قوی، مقتدر و بازدارنده به تمام معنا در خلیج فارس و تنگه هرمز ایفای نقش می‌کند، اظهار کرد: توانمندی‌های این نیرو به لحاظ فناوری، تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها به روز و متناسب با پیشرفت فناوری‌ها و در بالاترین سطح بوده و این مهم در نیروی دریایی سپاه به خوبی صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه تربیت نیروی انسانی مومن، بصیر و انقلابی را برای اقتدار نیروی دریایی سپاه بسیار مهم و حیاتی توصیف و تصریح کرد: طبیعی است که دشمن به شدت از هرگونه درگیری به این دلیل که می‌داند به ضررش تمام می‌شود پرهیز می‌کند؛ در این شرایط، آمادگی شرط اولیه است و آنچه در ایجاد توان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولفه مهم و اثرگذاری به شمار می‌رود علاوه بر فناوری‌ها، تجهیزات و تاکتیک‌ها، کیفیت نیروی انسانی، مدیران، فرماندهان و پرسنلی است که در سطوح مختلف در حال انجام ماموریت هستند.

دشمن سعی دارد در جامعه یاس و ناامیدی ایجاد کند

وی با تاکید بر ارتقای سطح معنویت، تقوا و ایمان در جلب اعتماد خدا برای ساخته شدن خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و  تلاش و خودسازی خواهیم توانست در عرصه‌های انجام ماموریت و پاسداری از انقلاب اسلامی گام موثری برداریم؛ در شرایطی که امروز شاهد هستیم  دشمن با همه ابزارو امکانات خود سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه دارد، رسالت هر پاسدار،  پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امید آفرینی و مبارزه با فضای آلود توام با توسعه فضای یاس و نا امیدی می‌باشد.

سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط انقلاب پیچیده و حساس است و همه دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام و انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت فعلی و به ویژه شرایط اقتصادی دغدغه داشته و نگرانند؛ دشمن با توجه به وجود زمینه سوء تدبیرها و ضعف مدیریتی و فرصتی که این شرایط را ایجاد می‌کند، تحریم‌هایی را اعمال کرده تا با فشار از این طریق  بتواند استفاده بیشتری را ببرد، اما بسیاری از مشکلات جاری کشور در همین شرایط فشار دشمن با نگاه درست به مسائل قابل حل است.

وی شرایط امروز را ناشی از تفاوت دیدگاه مدیریتی عنوان و تصریح کرد:  در این شرایط حساس همه به دنبال راه‌حل هستند و ما به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی باید بدانیم ریشه اصلی این مسائل چیست؟

 فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شرایط پیچیده و حساس امروز برآیند چند مولفه اصلی است که اگر آنها را تفکیک کنیم شاید بهتر به راه حل برسیم، تصریح کرد: نخستین مولفه تاثیرگذار بر وضع موجود که همواره نیز وجود داشته است، دشمنی دشمنان خارجی و مخالفان داخلی که ضد انقلاب ها هم جزو آنها هستند، می‌باشد.

با عملیات روانی و رسانه‌ای می خواهند نظام را ناکارآمد نشان دهند

وی افزود: در مقطع کنونی شاهد اتحاد تمامی دشمنان انقلاب اسلامی با یکدیگر علیه انقلاب و ملت ایران هستیم که امری طبیعی است، اما این دشمنان امروز  تمرکز خود را از سویی بر مسائل اقتصادی، تحریم و فشار اقتصادی و از سوی دیگر بر عملیات روانی و رسانه‌ای با هدف ناکار آمد نشان دادن نظام قرار داده اند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اقدامات دشمن را باید به فرصت تبدیل کنیم همانگونه که هشت سال دفاع مقدس با تمام سختی‌ها برای ما به فرصتی ارزشمند مبدل شد، گفت: توسعه و گسترش انقلاب اسلامی و گفتمان الهام بخش آن در منطقه و دنیا ثمره مقاومت هشت ساله مردم ایران در دوران دفاع مقدس است و می‌توان دفاع مقدس را خمیر مایه انقلاب اسلامی نامید.

وی در ادامه با یادآوری خباثت‌های دشمنان ملت ایران در ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور تصریح کرد: فتنه سال۸۸  فتنه بزرگی علیه انقلاب اسلامی بود که به فرصت تبدیل شد و حماسه ۹ دی را آفرید؛ اقدامات و دشمنی‌های اخیر دشمنان هم باعث می‌شود تا مردم با همه مشکلاتی که دارند و اعتراض را حقشان می‌دانند در مقابل خواسته دشمنان و سلطنت طلبان و منافقان مقابل آشوب و اغتشاش بایستند.

سرلشکر جعفری شرایط حساس امروز را برآیند چندین مؤلفه عمده و اساسی دانست و اظهار کرد: دشمنی دشمنان خارجی که همواره در تلاش برای توقف پیشرفت انقلاب اسلامی هستند؛ شیطنت برخی مخالفان داخلی که نشأت گرفته از تفاوت نگاه آنها با دیدگاه انقلابی و مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص)است، از مهمترین مولفه‌هایی است که از آنها می‌توان به عنوان تهدید و مشکل یاد کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید نگاه به درون باشد، اما متاسفانه شاهدیم برخی همچنان به این مهم باور نداشته و نگاه به بیرون دارند.

سرلشکر جعفری سوء مدیریت، مهجوریت و غربت مدیریت جهادی در کشور را از دیگر مشکلات امروز برشمرد و یادآور شد: در دوران جنگ بنی صدر دیدگاه لیبرالی مادی گرایی به جنگ داشت و این دیدگاه مانع حضور نیروی مردمی در جنگ بود.

وی افزود: به محض اینکه این نوع نگاه جای خود را به دیدگاه انقلابی مبتنی بر دیدگاه ولایت داد، خرمشر آزاد شد و با یک تفاوت دیدگاه شاهد بودیم که خرمشهر با نقش پذیری نیروهای مردمی آزاد شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: با وجود نقاط ضعف اما نقاط مثبت و فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد و خیلی بیشتر از نقاط ضعف و تهدیدها است و علت استواری انقلاب اسلامی هم همین عوامل برتری و فرصت‌ها است.

وی یکی از نقاط قوت و ارزشمند را مردم انقلابی بصیر، نجیب و ولایی ایران اسلامی دانست و افزود: اعتقادات وارادت و حب  ائمه (ع) در دل مردم است و عنایت ائمه (ع) به مردم نیز از نقاط قوت اساسی است. یکی از مهم‌ترین مسائل هم فرهنگ ایران و فرهنگ زیر بار ظلم نرفتند و مقاومت است.

حمایت جانانه مردم از نظام همیشه بوده و خواهد بود

سرلشکر جعفری با بیان اینکه با وجود برخی انتقادات به عملکرد ضعیف برخی مسئولین، حمایت جانانه  مردم  از نظام  همیشه با نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود، اظهار کرد: باور مقاومت و ایستادگی و خودباوری در ایران علاوه بر اینکه به مردم ما اثبات شده بلکه به دیگر کشورها نیز سرایت کرده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه باید در جامعه روح امید دمیده شود، گفت: تمرکز امروز دشمن بر ایجاد یاس و ناامیدی است و پاسداران انقلاب اسلامی در این برهه مهم و آزمون الهی نقش مهمی را بر عهده دارند.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاش‌های دریادار فدوی در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی سپاه، افزود: سردار تنگسیری نیز نیرویی عملیاتی است و یک فرمانده مقتدر، با خدا، مخلص و آشنا با درد رده‌های پایین‌تر و توانمند است و امیدواریم پاسخ حُسن اعتماد مقام معظم رهبری را ادا کرده و نیروی دریایی سپاه همچون گذشته که رشد صعودی داشته، بتواند این مسیر را ادامه دهد و با همت و تلاش همه پاسداران نیروی دریایی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهتر از گذشته مسیر رشد و ارتقای توانمندی‌ها و امر مهم بازدارندگی نسبت به دشمن را طی کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر