کد خبر: 49662
A

نمایندگان با چه تعداد آرا از پاسخ های روحانی قانع نشدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها از پاسخ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به یک سوال قانع شدند. سوالی در مورد چرایی تداوم تحریم‌ها با وجود گذشت دو سال از تصویب برجام توانست ۱۳۷ نفر را قانع کند که البته با اختلاف ۷ رای، ۱۳۰ نفر هم از پاسخ به این سوال قانع نشدند.

نمایندگان با چه تعداد آرا از پاسخ های روحانی قانع نشدند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس از پاسخ به سوالی در مورد کنترل قاچاق کالا و ارز قانع نشدند. نمایندگان با ۱۲۳ رای موافق و ۱۳۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع در نهایت قانع نشدند.

پاسخ رئیس جمهوری به سوالی در مورد علت رکود شدید اقتصادی و تشدید آن در چند سال اخیر هم برای نمایندگان قانع کننده نبود. نمایندگان با ۱۱۶ رای موافق و ۱۵۰ مخالف و ۶ رای ممتنع از پاسخ به این سوال هم قانع نشدند.

۷۴ رای موافق، ۱۹۰ رای مخالف و ۸ رای ممتنع نیز آرای اخذ شده از نمایندگان در مورد سوال کاهش بیکاری است. نمایندگان از سوالی در مورد شرایط نرخ بیکاری قانع نشدند.

همچنین علت افزایش نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی نیز محور سوال دیگری بود که با ۶۸ موافق و ۱۹۶ مخالف  ۸ رای ممتنع باعث شد نمایندگان اعلام کنند از پاسخ به این سوال هم قانع نشده‌اند.

تنها سوالی که بهارستان‌نشینان از آن قانع شدند سوالی درمورد تحریم‌های بانکی و چرایی استمرار آن با وجود گذشت دو سال از برجام بود. پاسخ به این سوال با ۱۳۷ مخالف و ۱۳۰ موافق و ۳ رای ممتنع برای نمایندگان قانع‌کننده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر