کد خبر: 49667
A

لاهوتی، نماینده لنگرود: برداشت ایران از دریای خزر صفر درصد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجه از دولت خواست تا روند فعالیت تیم اقتصادی خود را در جهت رفع مشکلات کنونی تسریع بخشد.

لاهوتی، نماینده لنگرود: برداشت ایران از دریای خزر صفر درصد است

به گزارش دیده بان ایران؛ در نشست علنی امروز (سه شنبه 6شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور،خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز باید قبول کنیم که رشد نقدینگی در سال 94 مبلغ 450 میلیارد تومان بوده ،اما در شرایط کنونی هزاروهفتصدمیلیارد تومان نقدینگی وجود دارد و شما هم این نقدینگی را قبول دارید،بنابراین باید آن را مدیریت می‌کردید تا به طرف رفع نیاز جامعه هدایت می‌شد، اما نتوانسته اید این اقدام را انجام دهید که امروز آثار آن  را در بازار ارز و سکه و سایر بخش ها شاهد هستیم و این ارتباطی با اعمال تحریم ها از سوی آمریکا ندارد و ضعف مدیریتی است.

ژنرال های اقتصادی  باید به سرعت  چاره اندیشی کنند

نماینده مردم  لنگرود درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شما به این نکته اشاره کردید که اگر قیمت ارز بالا باشد، این موضوع نکات مثبتی دارد، اما آقای روحانی شما هم حتما این مطلب را قبول ندارید که در مدت 6 ماه ارز 3500تومانی به 10 هزار تومان تبدیل شود و پاسخ شما قابل قبول نبوده است.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات شما این بوده است که تورم را به تک رقمی رسانده اید، قبول کنید از شهریورماه 1390 تاکنون نقطه به نقطه 4/9 صورت گرفته و به این معناست که تا پایان سال مردم باید تورم 60 درصدی را تحمل کنند و این عدد وحشتناکی است و با توجه به اینکه امروز نمایندگان هم نگرانی خود را اعلام کرده اند، آن ژنرال های اقتصادی و تیم اقتصادی جنابعالی باید به سرعت دست به کار شوند و چاره اندیشی کنند.

قاچاق کالا از مبادی قانونی وارد می شود

بائوج لاهوتی خطاب به رئیس جمهور در مورد پاسخ به سوال قاچاق  افزود: شما امروز فرمودید که دولت قاچاق کالا را از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12/5 میلیارد دلار رسانده است،اما بنده این عدد را قبول ندارم ، ما مگر برای قاچاق اطلاعات و آمار و بانکی داریم که این رقم را اعلام کنیم،قاچاق همان 20 میلیارد دلار است، اگر هم 12/5 میلیارد دلار باشد از مبادی قانونی وارد می شود نه کوله بران.

وی خطاب به وزیر امور خارجه تاکید کرد:در  کنوانسیون خزر کشتیرانی و ماهیگیری قبول است،اما در مورد دریای خزر هنوز سوالاتمان باقی است،کما اینکه از تلویزیون روسیه هم اعلام شد که سهم ما کاهش پیدا کرده است، آذربایجان صدرصد برداشت می کند و کشورهای دیگر هم از این دریا برداشت می کنند،ولی برداشت ما از این دریا صفر درصد است و این در حالی است که این منافع اقتصادی ما است؛چرا باید نسبت بدان بی تفاوت باشیم، آیندگان ما را لعنت خواهند کرد،این ارث بنده و دیگران نیست که به راحتی از آن بگذریم، این نکته ای است که ما از شما انتظار داریم.

حرف نخست وزیر عراق در تمکین از اجرای تحریم ها قابل قبول نیست

بائوج لاهوتی اظهار کرد: دکتر ظریف! ما در عراق سرمایه گذاری کرده ایم،حرف نخست وزیر عراق قابل قبول نیست که از اجرای تحریم ها تمکین می کنند،در این مورد سیاست خارجی ما کجاست؟یا اینکه اروپائیان بگویند ما یک میلیون بشکه نفت از شما می خریم،اما شما بدهید به روسیه که به ما تحویل دهد که روسیه هم بگوید که 50 درصد آن را به شما کالا می دهم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: اگر ما این 50 درصد را به دریا بریزیم؛بهتر از این است که به روسیه بدهیم و در ازای آن کالا دریافت کنیم،اینجا نیاز است که تلاش کنید.

دولت موانع واردات برنج را رفع کند

بائوج لاهوتی خطاب به معاون اول رئیس جمهور یادآورشد:آقای جهانگیری در زمان انتخابات ما از شما و دولت حمایت کردیم و بنده و آقای جعفرزاده در کنار شما حضور پیدا کردیم که استقبال بینظیر مردم را هم به همراه داشت، این محبت را باید پاسخ می دادید.

وی افزود:در مورد واردات برنج ،دکتر حجتی تحت فشار شخص شماست،موانع آن را رفع کنید، آقای جهانگیری ما خدمت شما عرض کردیم وجود فاضلاب و زباله در استان گیلان باعث شده این استان رتبه دوم ابتلا به سرطان را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: رئیس جمهور سه سال پیاپی  گفته که راه آهن رشت به قزوین در حال افتتاح است و ما هم به مردم گفته ایم، امسال هم بر اساس گفته وی به مردم می گوییم که این امر تحقق خواهد یافت تا نوروز به مرحله افتتاح برسد؛ 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه تهران را به اتمام برسانید و این مطالبه ای برای تمام ملت ایران است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،خطاب به نمایندگان شمال کشور،افزود:ما کشاورزی و صنعت خود را از دست دادیم؛گفتند شما صنعت گردشگری دارید؛الان استان های مختلف کشورمان را به عنوان پایتخت گردشگری اعلام می کنند پس شمال کشور با این میزان جاذبه گردشگری کجا قرار دارد؟ آقای جهانگیری این مزد استقبال ما و حمایت مردم گیلان از آقای روحانی نبود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر