کد خبر: 4972
A

ملاقات قائم مقام وزیر خارجه سوییس با جابری انصاری

قائم مقام وزیر خارجه سوییس در دیدار با جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون تحولات منطقه به‌ویژه یمن و سوریه گفت‌وگو کرد.

ملاقات قائم مقام وزیر خارجه سوییس با جابری انصاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدبان ایران، ایو رسیه، قائم مقام وزیر خارجه سوییس در این دیدار با اشاره به حجم بالای خسارت غیرنظامیان در یمن بر ضرورت حل سیاسی آن تاکید کرد.

او با اشاره به بحران سوریه و عراق بر نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارائه راه‌حل سیاسی تاکید کرد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار وضعیت جاری در منطقه و نقش عوامل مختلف تاثیرگذار بر ادامه بحران‌های منطقه‌یی را تشریح کرد.
جابری انصاری حملات سعودی علیه شهروندان و زیربناهای یمن را نه یک اشتباه بلکه اقدامی متعمدانه و با هدف درهم شکستن مقاومت مردم یمن دانست و اظهار کرد: این گونه اقدامات و محاصره کامل اقتصادی اهداف تجاوزگران را محقق نخواهد کرد.
وی شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی را حادثه‌ای مشکوک دانست و گفت این احتمال وجود دارد که این اقدام از سوی مخالفان دولت صنعا و با هدف فراهم کردن بهانه مداخله نظامی آمریکا در یمن صورت گرفته باشد.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امنیت آبراه بین‌المللی باب المندب برای ما مهم است و باید از سوی همه طرف‌ها محترم شمرده شود.
جابری انصاری بر ضرورت گفت‌وگوهای جدی در یمن با در نظر گرفتن حقوق همه طرف‌ها تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه کشورمان بر حل سیاسی بحران در سوریه و عراق تاکید کرد و توجه همزمان به ابعاد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران را در این زمینه ضروری دانست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر