کد خبر: 49727
A
لاریجانی تکرار کرد؛

سوال از رییس جمهور قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع هیچ کدام از سوالات از رییس جمهور نقض یا استنکاف از قانون نبود لذا قابل ارجاع نیست.

سوال از رییس جمهور قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی نماینده محلات درباره تعیین تکلیف موضوع ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع روشن است طبق ماده 213 اگر اکثریت نمایندگان از پاسخ به سوالی قانع نشدند و موضوع سوال نقض قانون یا استنکاف از قانون باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، اما موضوع هیچ کدام از سوالات نقض قانون و یا استنکاف نبود. البته برخی از آقایان در لابه‌لای صحبت‌هایشان اشاراتی داشتند، اما موضوع سوال نقض و یا استنکاف از قانون نبود اگر می‌خواستیم این کار صورت گیرد باید حداقل یک سوال‌تان ناظر به این بود که این سوال نقض شده و یا استنکاف صورت گرفته است تا براساس آن سوال ارجاع شود وگرنه قابل ارجاع نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که وضعیت سوال مشخص است، به اعتراض برخی از نمایندگان واکنش نشان داد و گفت: با این همهمه‌ها من نمی‌توانم پاسخ دهم. بنده به تذکر آقای سلیمی پاسخ می‌دهم. این طور که همهمه می‌شود نمی‌توان جواب داد. شما باید می‌گفتید موضوع سوالتان استنکاف از قوانین است تا کسی که می‌خواهد پاسخ دهد وضعیت برایش روشن باشد؛ به هرحال موضوع را در هیات رییسه بحث می‌کنیم شما سوال کردید نظر بنده فی‌البداهه این است؛ به هرحال استدلال‌تان را به هیات رییسه بدهید تا رسیدگی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر