کد خبر: 49751
A

آقای روحانی! شما مقصرید که از تقصیر دیگران نگفتید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگرچه رییس جمهور در ایجاد وضعیت کنونی مقصر است ولی تقصیر اصلی وی اشاره نکردن به تقصیر دیگر ارکان و نهادهای کشور است.

آقای روحانی! شما مقصرید که از تقصیر دیگران نگفتید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد فتحی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: خوشا به حالشان که رفتند و شاهد این روزها نبودند که ما گرفتار قحطی وجدان هستیم.

وی افزود:‌ آقای روحانی شما روز گذشته اشاره کردید که ما هنوز دچار بحران اقتصادی نشدیم و در مرحله‌ی آسیب هستیم. شما اشاره کردید نباید سیاه‌نمایی کرد و از ضرورت تقویت اعتماد عمومی گفتید. اگرچه من قبول دارم تقویت اعتماد عمومی امری بسیار مهم است و این را نیز قبول دارم که احساس عدالت از خود عدالت مهم است، اگر نسبت به میزان ظلم و فساد سیاه‌نمایی شود مهم‌ترین سرمایه اجتماعی که اعتماد عمومی است را ضایع می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه مسلم است این است که ظلم و فساد کم و بیش در تمام جوامع وجود دارد، اما اینجا ایران است با ادعای دیانت اسلامی. فساد، کمش هم زیاد است. آقای روحانی من شما را به دلیل همین میزان فساد، تبعیض و آسیب مقصر می‌دانم. شما مقصر هستید چرا که برخی از انتصابات شما مصداق این فرمایش امیرالمومنین (ع) یعنی تقدیم اراذل به افاضل است.

فتحی تاکید کرد: تا زمان باقی است منصوبان خود را غربال کنید و افراد متخصص را منصوب کنید. هر کسی را که با سفارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی منصوب شده است را کنار بگذارید. آقای رییس جمهور من شما را مقصر می‌دانم، اما بزرگترین تقصیر شما این است که روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از تقصیر دیگران حرفی نزدید. ای کاش از میزان تقصیر نظام قانون‌گذاری کشور در ایجاد این وضعیت سخن می‌گفتید.

وی ادامه داد: ای کاش می‌گفتید بسیاری از این بحران‌ها ریشه در قوانین فاسد مصوب این مجلس بوده است. ای کاش از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصابات مدیران می‌گفتید و می‌گفتید که این دخالت‌ها قدرت نظارتی مجلس شورای اسلامی را زایل می‌کند و فساد ایجاد می‌کند. این مجلس اصول را تضییع کرده و به فروع پرداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما مقصرید چرا که به میزان تقصیر قوه قضاییه اشاره نکردید. مگر نه این است که دادستان با بیش از ۳۰۰ وظیفه قانونی باید در مبارزه با فساد نقش ایفا کند. شما در این خصوص اشتباه کردید. چرا نگفتید متولیان ارشاد مردم در مسند خود نیستند؟ چرا روحانیت محراب را رها کرده و به مراسم دنیوی چسبیده؟ البته حتما برای رضای خداست؟ چرا کار تبلیغ دین به مداحانی سپرده شده که با کینه‌توزی بر سر دینداری جوانان این بلا را آوردند؟ افرادی که تمام وجودشان ارضی و زمینی است حق ندارند ادعای ملکوتی بودن و آسمانی‌ بودن کنند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر