کد خبر: 49774
A

جزییاتی از انتشار نطق‌های جعلی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی/ وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از انتشار نطق‌های توهین آمیز به عنوان نطق نمایندگان در فضای مجازی خبر داد و گفت: سرمنشاء تهیه این نطق‌ها در خارج از کشور قرار دارد.

جزییاتی از انتشار نطق‌های جعلی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی/ وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران از انتشار مشکوک متن های تنظیم شده در فضای مجازی با عنوان نطق نمایندگان خبر داد و گفت: اخیرا گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی اقدام به نوشتن یکسری متون با عنوان سخنرانی فلان نماینده می کنند که در این متون توهین به همه اجزا و ارکان نظام و حتی اهانت به برخی مقدسات مذهبی نیز دیده می شود.

وی افزود: این متن ها را از خودشان درست می کنند و در فضای مجازی و کانال های تلگرامی پخش می کنند و جالب است این متن را با نام نطق یک نماینده پخش می کنند و پس از مدتی آن را با اندکی تغییر به عنوان نطق نماینده دیگری منتشر می کنند و اخیرا به نام من هم چنین متنی را در فضای مجازی پخش کرده اند که آن را تکذیب می کنم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این متن ها به صورت ناشیانه و با محتوای توهین آمیز و حتی توهین به مراسم عزاداری امام حسین (ع) و مناسک حج تنظیم می شود، ادامه داد: علاوه بر این موارد توهین به نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران نیز در این متون دیده می شود و جالب است که با نثر مسجع نیز نوشته شده است.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در پیگیری های اولیه ای که انجام داده ایم مشخص شده منشا این اقدام در خارج از کشور است و ممکن است در آینده هم این متون با نام دیگر نمایندگان در فضای مجازی پخش شود که مردم باید در جریان باشند که مواضع و نطق های نمایندگان از طریق روابط عمومی مجلس و خبرگزاری های رسمی کشور که خبرنگاران آنها در مجلس حضور دارند منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مساله را از طریق پلیس فتا و نیز وزارت اطلاعات پیگیری کرده ایم و به شخص وزیر اطلاعات هم تاکید کرده ایم که پیگیر این مساله باشد، هر چند این اشخاص و رفتارها ارزش پیگیری ندارد اما با توجه به اینکه ممکن است در ذهن مردم سوال پیش بیاید در دستور پیگیری قرار دادیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر