کد خبر: 49777
A

انتقاد شدید حزب اعتدال و توسعه به بیانیه کارگزارانی‌ها/ حمله به دولت و رییس جمهور ناجوانمردانه است

حزب اعتدال و توسعه در واکنش به بیانیه امروز حزب کارگزاران سازندگی نوشت" برخی برای سلب مسئولیت از تصمیمات مجبور به بیانیه‌های تبلیغاتی شدند."

انتقاد شدید حزب اعتدال و توسعه به بیانیه کارگزارانی‌ها/ حمله به دولت و رییس جمهور ناجوانمردانه است

به گزارش دیده بان ایران؛ کمیته سیاسی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی محمدباقر نوبخت به بیانیه امروز حزب کارگزاران سازندگی واکنش نشان داد و تاکید کرد "برخی برای سلب مسئولیت از تصمیمات، مجبور به بیانیه‌های تبلیغاتی شدند. تهاجم به رئیس‌جمهور و دولت در این شرایط، ناجوانمردانه است.

اطلاعیه کمیته سیاسی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه به این شرح است:

بسمه تعالی

اخیرا حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای خواستار تغییر در دولت با اولویت تیم اقتصادی و به طور مشخص مدیریت سازمان برنامه و بودجه شده است. فارغ از این موضوع که ادبیات بکار رفته نوعی تهاجم به اختیارات رئیس محترم جمهور است اما صدور این بیانیه فرصت مغتنمی برای طرح برخی نکات است:

1- افکار عمومی منتظرند تا این گروه سیاسی همزمان با درخواست تغییرات در دولت و جاری شدن خون تازه در آن، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم حزبی‌های خود که به طور گسترده در لایه‌های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ و موضع گیری کنند.

2- گویا تنظیم کنندگان بیانیه این حزب در زمان نگارش،‌ اولویت خود را منحرف کردنِ نگاه مخاطبان از افراد شاخص و برجسته منتسب به این گروه در دولت قرار دادند.

با اختیارات ویژه و گسترده و در مواردی تاریخی و فرادولتی در حوزه‌های مدیریت کلان اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی،‌ مقابله با تحریم و مسایل راهبردی مانند مدیریت ارز که از سوی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و دولت به برخی مقامات ارشد اجراییِ برآمده از کارگزاران تفویض و واگذار شده، بیانیه مذکور پیش و بیش از همه، نوعی خودانتقادی و زیرسوال بردن عملکرد بزرگانِ خود ارزیابی می‌شود.

از همین رو به نظر می‌رسد بیانیه مذکور بدون مشورت و کسب اجازه از بزرگانِ کارگزاران تهیه و منتشر شده باشد.

3- این احتمال هم وجود دارد که هدف فرعی این بیانیه سلب مسئولیت خود از نتایج تصمیمات دولت است آن هم تصمیماتی که در عمده آنها نقش افراد شاخص این حزب در شکل‌گیری تبعات منفی این تصمیمات کاملا مبرهن است.

4- حزب کارگزاران با صدور این بیانیه بار دیگر نشان داد که از ارائه نسخه و پیشنهاد مشخص برای برون رفت از وضعیت ناتوان است. طرح ایده تغییرات مدیریتی به جای ارایه یک مدل و راه حل راهگشا، بیشتر یک نمایش تبلیغاتی است.در طول چندماه اخیر که کارخانه تخریب کارگزاران علیه برخی چهره‌های خدوم در دولت به راه افتاده، حتی یک نقدِ تخصصی و علمی در رسانه‌های منتسب به این حزب منتشر نشده است.

5-  آرایش تهاجمی رسانه‌ای این حزب با رویکرد مطالبه‌گرانه توام با مظلوم نمایی، یادآور برخی وقایع تلخ تاریخی است. حزب کارگزاران سازندگی پس از انتخابات دوم خرداد 76 ترجیح داد به دولت وقت نزدیک شده و حداکثر حضور در مناصب دولتی را تجربه کند و همزمان در برابر موج گسترده تخریب شخصیت و کارنامه عملکرد دولت و شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حتی نسبت به عملکرد چهره‌های شاخص خود که در دوران پرافتخار دولت سازندگی مسئولیت داشتند کمترین اقدام و واکنشی نشان نداد.

لذا؛ جاخالی دادن های سیاسی در شرایط و مقاطع حساس که نیازمند ایثار و هزینه دادن است از سوی این حزب امری مسبوق به سابقه است و این نگرانی پس از بیانیه دیروز این حزب بیش از گذشته تقویت شده که کارگزاران قصد دارد مانند برخورد غیرقابل دفاعش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، با موضع گیری در برابر دولت اعتدال و رئیس‌جمهوری و بدون پرداخت هزینه، خود را برای سالها و مقاطع بعدی سیاسی همچنان فعال نگه دارد. 

6- در شرایط کنونی که دشمن غدار خارجی و رقبای داخلی به صورت ویژه و توامان در حال عملیات علیه دولت مستقر هستند،‌ از نظر کمیته سیاسی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه، ناجوانمردانه ترین شیوه، تنها گذاشتن رئیس جمهور و یاران او در دولت با شیوه فرافکنی و طرح ادعاهای بی‌اساس است.

به گزارش تسنیم، حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه امروز خود با اشاره به نشست علنی روز گذشته مجلس که با دستور‌کار سوال از رئیس جمهور برگزار شد، آورده است "دولت فاقد گفتمان اقتصادی است و نسبتی با اندیشه اقتصاد آزاد ندارد. سیاست سرکوب ارز از آغاز دولت اشتباه بود و در ماجرای ارز 4200 تومانی به اوج خود رسید.‌تغییر مدیریت سازمان برنامه و بودجه یک ضرورت است و براساس آن باید کابینه اقتصادی دولت تغییر کند."

حزب کارگزاران سازندگی از احزاب اصلاح‌طلب است که دبیرکلی آن را غلامحسین کرباسچی برعهده دارد. دبیرکلی حزب اعتدال و توسعه را نیز محمدباقر نوبخت برعهده دارد. هر دوی این احزاب در انتخابات 92 و 96 از حامیان روحانی بودند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر