کد خبر: 49867
A

جلال میرزایی: طیفی در دولت سرگرم جلسات محفلی هستند/ رابطه "مدیر و مرادی" نگذاشت تا تیم اقتصادی دولت تغییر کند/دولت برای تغییرات کابینه هوشمندانه عمل نمی‌کند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طیف تصمیم‌گیر در دولت گویا سرگرم جلسات محفلی خود شده و ارتباطشان با جامعه محدود شده است.

جلال میرزایی: طیفی در دولت سرگرم جلسات محفلی هستند/ رابطه "مدیر و مرادی" نگذاشت تا تیم اقتصادی دولت تغییر کند/دولت برای تغییرات کابینه هوشمندانه عمل نمی‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی عضو فراکسیون امید ؛ با بیان اینکه رئیس جمهور در مسیر اشتباهی افتاده و در نهاد ریاست جمهوری هوشمندانه عمل نمی‌شود، گفت: در صورت ادامه این روند و عدم توانایی دولت در انطباق با واقعیات جامعه به زودی دچار بحران مشروعیت شده و نارضایتی‌ها نسبت به آقای روحانی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد:‌ سوال از رئیس جمهور در مجلس در حقیقت هشداری بود مبنی براینکه که بسیاری از حامیان رئیس جمهور به تدریج حساب خود را از دولت جدا می‌کنند.

میرزایی با اشاره به برخی انتقادات جریان مخالف دولت و اصلاح طلبان طی یک سال اخیر به رئیس جمهور، بیان کرد:‌ آنها مدام القا کردند که دولت ناکارآمد است، لذا به تدریج تردیدهایی میان شهروندان نسبت به کارآیی دولت به وجود آمد و در کنار این وجود فشارهای خارجی و مسائل داخلی، شاهدیم که دولت هم فاقد نگاه سیستمی بوده و متوجه اتفاقات و خواسته‌های پیرامون اجتماعی خود نیست، متاسفانه دولت سرعت عمل لازم را برای تغییرات نداشته و هوشمند عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه یک سری تقاضاها در زمینه‌های مختلف در جامعه نسبت به دولت وجود دارد، ‌اظهار کرد: رئیس جمهور در زمینه عزل مدیران ناکارآمد، اولویت‌ گذاری برخی نیازها و... متوجه شرایط نیست و نمی‌دانم نقطه ضعف آن در کجاست.

میرزایی افزود: مرکز و طیفی که در دولت تصمیم‌گیر هستند نمی‌توانند داده‌ها را دریافت کنند و گویا سرگرم جلسات محفلی خود شده و ارتباطشان با جامعه محدود شده است، براین اساس به دلیل آنکه متناسب با داده‌ها و تقاضاهای جامعه پردازش، اولویت بندی و تغییرات انجام نشده نارضایتی‌ هم نسبت به دولت افزایش پیدا کرده است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه بازخوردهای منفی نسبت به تصمیمات دولت افزایش پیدا کرده است، گفت: به موازات افزایش بازخوردهای منفی سهم حمایتی از دولت هم کاهش پیدا کرده و استیضاح وزرا بیانگر این موضوع است.

درخواست چند ماهه اصلاح طلبان برای تغییرات در تیم اقتصادی

وی بیان کرد: بسیاری از اصلاح طلبان،‌ دلسوزان دولت و رسانه‌های حامی گفتمان اصلاحات و رئیس جمهور طی چهار ماه اخیر بارها خواستند که دولت تیم اقتصادی خود را تغییر دهد زیرا جامعه نسبت به توانایی آنها تردید دارد اما رابطه ارادت سالاری و مدیر و مرادی نگذاشت تا این تغییرات انجام شود و این موضوع موجب نارضایتی از رئیس جمهور شد.

میرزایی تأکید کرد:‌ نمایندگان مجلس، وکلای ملت هستند و بسیاری از آنها با شعار حمایت از دولت به خانه ملت آمده‌اند اما تحت تأثیر فشارها و نارضایتی‌های اجتماعی مجبورند که به روحانی رأی منفی دهند تا خودشان مورد بازخواست جامعه قرار نگیرند که این موضوع هشداری برای رئیس جمهور است.

روحانی باید در دولت بازنگری کند

عضو فراکسیون امید افزود: آقای روحانی باید یک بازنگری در دولت خود داشته باشد و افرادی هوشمند که مرتب محیط اجتماعی را رصد کرده و بازخوردهای آنها را پردازش می‌کنند به کار گیرد البته رئیس جمهور باید مرتبا بازخوردهای منفی را دریافت و آسیب شناسی کند و تصمیمات اشتباهی را که منجر به این بازخوردها شده را تعدیل و اصلاح کند.

وی گفت: زمانی که جامعه و کنشگران سیاسی درخواست تغییر را در دولت دارند اگر این موضوع در زمان خود انجام نشود دیگر تأثیر لازم را نداشته و میزان بازخوردهای منفی را افزایش می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر