کد خبر: 49868
A
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نتیجه عدم تغییرتیم اقتصادی دولت، استیضاح های پی در پی وزرای ناکارآمد است / وزارت صنعت با کنترل نکردن بازار، بذر "کم کاری" و "عملکرد منفی" را در ذهن جامعه کاشت

کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با دلیل اصرار رئیس جمهور بر پایداری تیم اقتصادی دولت خود، تصریح کرد: دلیل این کار را تنها رئیس جمهور می دانند اما نتیجه این کار ورود مجلس استیضاح پی در پی وزرا از جانب مجلس خواهد بود.

نتیجه عدم تغییرتیم اقتصادی دولت، استیضاح های پی در پی وزرای ناکارآمد است / وزارت صنعت با کنترل نکردن بازار، بذر "کم کاری" و "عملکرد منفی" را در ذهن جامعه  کاشت

دیده بان ایران: نماینده مردم لیجان درخصوص عدم توانایی ترمیم و تغییر تیم اقتصادی دولت به خبرنگار پارلمانی دیده بان ایران گفت: هر رئیس جمهوری که اقدام به چینش هیئت دولت و کابینه خود می کند؛  این انتخاب معاونان و روسای سازمان ها هستند که انتصابی هستند و یا وزرا هستند که بر اساس انتخاب رئیس جمهور و رای اعتماد مجلس شروع به کار می کنند. به همین منظور آقای روحانی می تواند وزرا یا معاونان خود را عزل نمایند.

 

در این باره که چرا تاکنون رئیس جمهوربا توجه به آشفتگی وضعیت اقتصادی اقدام به ترمیم کابینه خود نکرده اند، سوال برانگیزاست. در سراسر دنیا مرسوم است که برخی از وزرا به دلیل کم کاری زیرمجموعه خود( هرچند شخص وزیرعملکرد قابل توجیهی داشته باشد) و یا در پی وجود شرایط اضطراری اقدام به کنارگیری از سمت خود برای تسکین آلام مردم می کنند که این مسئله مفهوم مسئولیت پذیری یک مجموعه و وزیر را می رساند.

 

کوهکن افزود: بعد از انقلاب اسلامی رسمی پایه گذاری شد به نام دفاع روسای جمهور از وزرای خود که همین موضوع یکی از ویژگی های دولت های مشابه بعد از انقلاب بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با دلیل اصرار رئیس جمهور بر پایداری تیم اقتصادی دولت خود، تصریح کرد: دلیل این کار را تنها رئیس جمهور می دانند اما نتیجه این کار ورود مجلس به موضوع استیضاح  و تلاش برای استیضاح  پی در پی وزرای ناکارآمد خواهد بود.

 

 

نماینده مردم لیجان در خصوص دو  استیضاح وزرای اقتصادی مجلس گفت : در باره وزارت صنعت، معدن و تجارت باید گفت که این وزارتخانه با وارد کردن خودرو، فولاد وعدم کنترل بازار بذر کم کاری و عملکرد منفی را در این وزارت خانه را در ذهن جامعه  کاشت. در استیضاح آقای شریعتمداری 15 محور مطرح خواهد شد که مطابق روند پیشین مجلس وی باید پاسخگوی سوالات باشند. همچنین در صورت قانع نشدن نمایندگان آقای شریعتمداری برکنار خواهند شد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر