کد خبر: 49922
A

تفاوت احمدی‌نژاد و روحانی از نگاه نماینده مجلس

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: بخش اعظمی از مستقلین و احتمالا بخش اعظمی از امیدی‌ها از دولت دلخورند. مخالفان در جلسه سوال از رئیس‌جمهور زیاد بودند. نمایندگان ناراحت هستند و نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم.

تفاوت احمدی‌نژاد و روحانی از نگاه نماینده مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس  با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور، گفت: از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که کارت زرد دادن به رییس جمهور مشکلی را حل نمی‌کند. ما می‌خواهیم قدرت نمایی کنیم یا مشکل مردم را حل کنیم؟ مجلس در جلسه سوال از رییس جمهور قدرت نمایی کرد و البته تا حدی هم نیاز بود.

او درباره اظهارات نمایندگان سوال کننده که به نظر بسیار آرام و دور از انتظار بود، تاکید کرد: این استراتژی اصولگرایان بود که به جای حرف زدن عمل کنند و همین کار را هم کردند و در رای گیری نظر خود را اعلام کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید سعی کنیم از این به بعد آرامشی بر مجلس حاکم شود، ادامه داد: باید در فضای تعاملی کار را پیش ببریم و با درگیری و دعوا و انداختن وزرا و کارت زرد دادن مشکل مردم حل نمی‌شود. سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود و در نهایت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و به سرنوشت تحقیق و تفحص‌هایی که به قوه قضاییه ارجاع دادیم، دچار می‌شود.

جعفرزاده گفت: دولت باید نرمش، فروتنی و تواضع بیشتری به خرج بدهد و تعامل و نشستش را با نمایندگان افزایش بدهد تا بتوانیم به جمع‌بندی خوبی برسیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

او درباره استراتژی مستقلین و امیدی‌ها در مقابل استراتژی اصولگرایان، تاکید کرد: بخش اعظمی از مستقلین و احتمالا بخش اعظمی از امیدی‌ها از دولت دلخورند. مخالفان در جلسه سوال از رییس جمهور زیاد بودند. نمایندگان ناراحت هستند و نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم. این نمایندگان، نماینده 80 میلیون نفر هستند. آقای رییس جمهور یک وقت ساده به نمایندگان نمی‌دهد و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که با رییس‌جمهور جلسه داشته و صحبت کرده است و این موضوع خیلی بد است چون در این شرایط می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این نماینده مجلس به تفاوت میان احمدی نژاد و روحانی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید مخالفان خود را هم ببیند تا بتواند آنها را آرام کند. تفاوت روحانی با احمدی‌نژاد در این است که نه مخالفان را می‌بیند و نه موافقان را. آقای احمدی نژاد مخالفانش را ندید اما موافقانش را دید یعنی برای موافقانش و طرفدارانش برنامه داشت اما آقای روحانی برنامه ندارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین در پاسخ به اینکه دولت عملکرد خوبی ندارد یا تعامل خوبی؟ گفت: هر دو مورد.

جعفرزاده در خصوص اینکه آیا رای نمایندگان به سوال از رییس جمهور با نیم نگاهی به انتخابات آتی مجلس است؟، گفت: به انتخابات ارتباطی ندارد و مردم در حال حاضر راضی به کارت زرد دادن مجلس به رئیس‌جمهور بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر