کد خبر: 50056
A

حاجی‌دلیگانی: رئیس‌جمهور با مردم قهر است/ لاریجانی: درد و دل خاصیتی ندارد، طرح بدهید

رئیس مجلس در واکنش به انتقاد نمایندگان از وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد: ما جلساتی با دولت داریم و موارد را پیگیری می‌کنیم اما پیچیدگی‌هایی هم دارد؛ این طرح‌های دو فوریتی را که می‌آورید. درد دل‌ها خاصیتی ندراد بلکه باید با طرح مشکلات حل شود.

حاجی‌دلیگانی: رئیس‌جمهور با مردم قهر است/ لاریجانی: درد و دل خاصیتی ندارد، طرح بدهید

به گزارش دیده بان ایران، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هیات رئیسه مجلس برخی اصلاحات در لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را قرائت کرد. 

نمایندگان پیشنهادات متعددی را برای الحاق به مناطق آزاد به این لایحه مطرح کردند. هر یک از نمایندگان که پیشنهادات خود را مطرح می‌کردند اعلام کردند که امضای جهانگیری و مرتضی بانک پای پیشنهادات آنها است و دولت با این پیشنهادات موافق است.

چرا کسی با مردم شفاف صحبت نمی‌کند؟

پس از بحث درباره مناطق آزاد و مطرح کردن نام برخی از شهرستان‌ها و روستا‌ها، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر ماده ۱۱۰ آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی گفت: اوضاع اقتصادی را در این روزها ببینید، چرا کسی با مردم شفاف صحبت نمی‌کند.

لاریجانی خطاب به نماینده مردم شاهین شهر گفت: بعدا این بحث را مطرح کنید.

حاجی دلیگانی پاسخ داد: شما بعدا می‌روید.

وضعیت اقتصادی مردم خراب است

در ادامه جلسه بار دیگر  محمدرضا صباغیان در تذکری درباره عمران روستایی خطاب به رئیس مجلس گفت: وضعیت اقتصادی مردم خراب است، شما در شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستید اما اقدام خاصی انجام نمی‌دهید.

نماینده مردم بافق ادامه داد: این طرح علاوه بر این که بار مالی دارد با برنامه پنج ساله هم مغایرت دارد. همه ما دغدغه روستا داریم اما این طرح با قوانین مغایرت دارد.

لاریجانی: درد و دل که خاصیتی ندارد با طرح و برنامه مشکلات را حل کنید/  حاجی دلیگانی: رئیس جمهور با مردم قهر است

حاجی‌دلیگانی هم پس از رد کلیات طرح جامع و توسعه عمران روستایی بار دیگر تذکر خود را تکرار کرد و خطاب به علی لاریجانی  گفت: این روزها مسائل مهمی در کشور مطرح می‌شود، اوضاع اقتصادی خوب نیست کسی با مردم صحبت نمی‌کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: کسی شفاف‌سازی نمی‌کند و ریشه‌ها را برای مردم بازگو نمی‌کند. رئیس‌جمهور ظاهرا با مردم قهر هستند وزرا هم همینطور . شما هم امروز صحبت نکردید .

وی افزود: هنگامی که به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم نمی‌توانیم جواب مردم را بدهیم، از تک تک همکاران هم بپرسید همین را می‌گویند که باید توجه شود.

حاجی دلیگانی بار دیگر لاریجانی را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما به عنوان رئیس قوه مقننه در جلسه هماهنگی سران قوا شرکت می‌کنید چرا گزارشی نمی‌دهید؟ اگر رئیس‌جمهور برنامه دارد بگوئید اگر هم ندارد بگوئید از نظرات دیگران استفاده کند.

وی در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از این دوهفته تعطیلی یک هفته را  سر کار حاضر شویم و از دولت هم دعوت کنیم تا هم افزایی در تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد؛ تا مردم بدانند تکلیف چیست. مردم پای نظام ایستاده‌اند اما از لحاظ اقتصادی رنج می‌کشند.

لاریجانی در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: همه شما نمایندگان دغدغه و نگرانی‌هایی دارید و در جلسات غیرعلنی هم مطرح می‌کنید، در آن یک هفته‌ای که شما اشاره کردید کمیسیون اقتصادی که محور است حضور دارد و جلساتی با دولت خواهیم داشت.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما جلساتی با دولت داریم و موارد را پیگیری می‌کنیم اما پیچیدگی‌هایی هم دارد؛ این طرح‌های دو فوریتی را که می‌آورید. درد دل‌ها خاصیتی ندراد بلکه باید با طرح مشکلات حل شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر