کد خبر: 50080
A
رییس جمهور در عسلویه:

اینکه ما را به قبل از 57 برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود

دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی شود.

اینکه ما را به قبل از 57 برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرحهای بزرگ پتروشیمی مرجان ، دماوند و پردیس در عسلویه ، با اشاره به اینکه دشمن فقط زمانی موفق می شود که امید و حرکت ما متوقف شود، گفت: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی شود.

به گزارش دیده بان ایران؛ پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از چند طرح بزرگ پتروشیمی با بیان اینکه تلاشگران صنعت نفت، امروز گام بلندی در مسیر عزت ایران، تولید و اشتغال برداشتند، اظهارداشت: بهره برداری ۳ واحد عظیم پتروشیمی در یکروز، ثابت می کند که از مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمنان قادر به توقف ملت ایران در مسیر پیشرفت نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرحهای بزرگ پتروشیمی مرجان ، دماوند و پردیس در عسلویه ، با اشاره به اینکه دشمن فقط زمانی موفق می شود که امید و حرکت ما متوقف شود، تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی شود.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح این طرحهای عظیم پتروشیمی گفت: اجرای این طرح ها گامی در مسیر اشتغال آفرینی برای جوانان ، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و ارزآوری بیشتر برای کشور و مایه افتخار همه ما است .

دکتر روحانی اظهارداشت: صنعت نفت علاوه بر تولید، در طول بیش از یکصد سال گذشته در تحولات مهم سیاسی ایران هم تاثیرگذار بوده است و در کمتر حادثه بزرگ و مهمی در کشور است که نقش بسیار ارزشمند کارکنان تلاشگر صنعت نفت آشکار و روشن نباشد ودر سال 57 انقلاب ما وقتی پیروز شد که صنعت نفت در کنار انقلاب و انقلابیون قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر کارگران پرتلاش این صنعت نبودند، به راحتی مردم از انرژی مورد نیازشان محروم می‌شدند، گفت: اگر تلاش این تلاشگران نبود نه تنها زندگی و حرارت و روشنایی خانه مردم بلکه حتی ابزار جنگی ما هم نمی‌توانست به حرکت در بیاید. هر کجا صنعت نفت ما آسیب می‌دید، بلافاصله همه کارگران و مهندسین برای بازسازی و بازآفرینی آن بسیج می‌شدند.

رئیس جمهوری افزود: در یک دوره‌ای که مسئولیت پدافند هوایی را به عهده داشتم هر کجا بمباران می‌شد ساعت یا روز بعد برای بازدید می‌رفتیم و آنجا می‌دیدیم که همه کارگران و مهندسین چگونه بعد از بمباران می‌آمدند و همه توان خود را بکار می‌گرفتند و این حرکت و گردش عظیم انرژی را به حالت اول برمی‌گرداندند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دوران شکوفایی نظام و کشور، وارد مرحله جدیدی از توطئه بیگانگان شده ایم، خاطرنشان کرد: همان‌هایی که می‌خواستند مانع پیروزی ما در انقلاب و دفاع 8 ساله شوند اما ناموفق بودند امروز هم در روز شکوفایی این کشور در برابر عظمت ملت ایران توطئه‌های جدید خودشان را آغاز کرده اند. آنان در هر توطئه‌ای مشکل برای ما درست می‌کنند و مسیر و جاده همواری را که برای حرکت ما آماده بوده ، با مشکلاتی مواجه می‌سازند اما امکان ندارد ملت ایران را از حرکت ، تلاش و پیشرفت باز دارند، این کار امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور گفت: برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد در دوران تحریم شروع و امروز هم در دوره‌ای که دشمن در فکر تحریم‌های جدید و اجرای تحریم‌های جدید است، افتتاح شده و پروژه‌هایی نیز هزمان امضاء شد که آغاز می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر