کد خبر: 50096
A

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به مدیران سیاسی استان‌ها: بازگرداندن اعتماد مردم بر عهده ما است

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به مدیران سیاسی استانداری ها گفت: نسبت به پرسش های شهروندان و آنچه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دولت می شود بی تفاوت نباشید، چرا که بازگرداندن اعتماد مردم بر عهده ما است.

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به مدیران سیاسی استان‌ها: بازگرداندن اعتماد مردم بر عهده ما است

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل جبارزاده در گردهمایی مدیران کل سیاسی استان ها هدف از تشکیل این جلسه را تشریح برنامه ها و اهداف دولت دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت کشور در شرایط فعلی، وحدت، همدلی، تحمل و درک مشترک بیشتری می طلبد؛ در خط مقدم این مسیر نیز، مدیران سیاسی استان ها قرار دارند که مسؤول ترمیم روابط مردم با دولت هستند.
معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور باید برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد و در کنار اقدامات اقتصادی، تمهیدات کارآمد سیاسی به عمل آید تا برنامه های دولت را تکمیل کند.
جبارزاده تأکید کرد: باید مسائل کشور علت یابی شود تا با کمترین هزینه حل شود؛ همه کارشناسان بر این باورند جمهوری اسلامی نسبت به دهه های گذشته و یا اوایل انقلاب نه تنها دچار ضعف نشده، بلکه مقتدرتر، قوی تر و پرنفوذتر نیز شده است.
وی اظهارداشت: در دهه های گذشته پس از انقلاب، درگیر جنگ، بازسازی و جبران خسارت های هزارمیلیارد دلاری آن، در کنار صدمات جبران‌ناپذیر انسانی، بوده ایم. 
جبارزاده گفت: در دولت های نهم و دهم اقداماتی انجام شد که متاسفانه در راستای توسعه کشور نبود؛ اما انصافاً در دولت یازدهم و دوازدهم، بهترین دوره جمهوری اسلامی است که خود را تاثیرگذارتر از گذشته در منطقه نشان داده است.
معاون وزیر کشور خاطرنشان ساخت: دولت در زمینه های اقتصادی، اشتغال و کنترل تورم گام های موثری برداشت، اما باید پرسید که چه شد که در یک سال گذشته اتفاقاتی رخ داد و این روند مثبت و رو به رشد دولت دچار مشکل شد؛ این مسأله نیاز به علت یابی دارد و تا علت یابی نکنیم نمی توانیم مشکل را حل کنیم.

آمریکا و هم پیمانانش حضور قدرتمند ایران را در منطقه برنمی تابند


جبارزاده اضافه کرد: یکی از مسائل موثر در همین راستا، نفوذ ایران در منطقه است که خوشایند دشمنان نبوده و نیست، اقدامات آمریکا در سال های گذشته در منطقه همواره ابتر مانده است. مثلا هم پیمانان آمریکا در منطقه، پنج سال کوشیدند تا بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را سرنگون کرده و اولین خاکریز مقابل اسرائیل را از بین ببرند؛ اما به سرانجامی نرسیدند.
وی افزود: بعد از به اصطلاح «بهارعربی» که برخی به دنبال تغییر رژیم و تغییر رفتار مردم این کشورها بودند، در یمن مردم با دست خالی و پای برهنه در مقابل آمریکا، عربستان و سایر کشورها ایستادند و مقاومت کردند. 
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: برخی نیز در لبنان به دنبال تغییراتی بودند؛ حتی نخست وزیر لبنان را گروگان گرفتند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند که همه اینها نتیجه تاثیرگذاری ایران در منطقه است.
وی تاکید کرد: اگر امروز در سوریه مقاومت نکنیم خاکریز بعدی آنها مرزهای غربی ما خواهد بود و نباید فراموش کنیم تا همین چندوقت پیش استان هایی از عراق توسط داعش اشغال شده بود و حتی تا چهل کیلومتری مرز هم رسیده، منتظر فرصتی بودند تا به سمت ایران بیایند.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: ما معتقدیم که همه اینها به خاطر آن است که آمریکا و هم پیمانانش حضور قدرتمند ایران را در منطقه برنمی تابند. آنها می خواهند کشورهای خاورمیانه، فقط صادرکننده مواد خام نفتی و معدنی باشند و بس.

خواب آمریکایی ها تعبیر نشد

جبارزاده با طرح این سوال که « آمریکا در بیست سال گذشته در کدام کشور دخالت کرده که به آزادی و رستگاری مردم آن منتهی شده باشد؟ گفت: افغانستان را برای آزادی از دست طالبان اشغال کردند، اما پس از این همه سال این کشور هنوز درگیر تروریست ها اسست. عراق را اشغال کردند اما به جز این که منابع این کشور را به غارت ببرند، هیچ فایده‌ای به مردم این کشور نرساندند.
معاون وزیر کشور گفت: آنچه امروز آمریکا را عصبانی کرده است، اقتدار ایران در منطقه است.؛ آنان به دنبال این هستند که ایران نقشی در معادلات منطقه نداشته باشد. با این حال آمریکایی ها به این نتیجه رسیده‌ بودند که تغییر رژیم در ایران ممکن نیست به همین دلیل تنها به تغییر رفتار ایران در منطقه تاکید می کردند؛ اما چه شد که دوباره به بحث تغییر رژیم برگشتند؟ 
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتفاقات دی ماه موجب تقویت این ذهنیت در آمریکایی ها شد که مردم ایران، ناراضی و به دنبال تغییر رژیم هستند، از این رو آنها پنداشتند که شرایط برای این امر مساعد است و می توانند با برنامه ریزی و اقدامات هدفمند و فشارهای مضاعف اقتصادی، جمهوری اسلامی را ساقط کنند. 
معاون وزیر کشور افزود: همین مسأله زمینه ای شد تا تهدیدات ماه های قبل را محقق و خروج از برجام را عملیاتی کنند. آنان این گونه گمان و تبلیغ می کردند که مردادماه اتفاقات خاصی خواهد افتاد، اما با تدبیر و درایت و برنامه ریزی درست مسؤولان، خواب آنها تعبیر نشد.

مشکلات را با کمک مردم باید حل کنیم

جبارزاده اظهار داشت: ما بیش از گذشته اقتدار داریم اما مشکلات موجود را به کمک مردم باید حل کرد؛ چراکه مردم پشتوانه نظام هستند. امروز نحوه تعامل با مردم تغییر کرده است. دیگر مانند گذشته نیست که صرفا ارتباط با مردم به یک سخنرانی منحصر باشد. در گذشته ویژگی مسؤولان داشتن اطلاعات بیشتر بود؛ اما امروزه مردم عادی از طریق فضای مجازی در جریان بسیاری از اطلاعات هستند.
معاون وزیر کشور خطاب به مدیران سیاسی استان ها اظهار داشت: باید به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان احاطه کافی داشته باشید و به مطالبات مردم به‌دقت واکنش نشان دهید.
وی افزود: مشکلات امروز غالباً محصول مخالفت مخالفان دولت است؛ آنان گمان می بردند اگر به دولت ضربه بزنند و مردم را از انتخابشان پشیمان کنند، تنها به بی اعتبار دولت ختم خواهد شد؛ اما غافل از آن بودند که مردم، دولت و حکومت را یکی می دانند و فاصله‌ای بین این دو نمی بینند و نتیجه اقدامات آنها در نهایت موجب بدبینی مردم به حکومت می‌شود. 
جبارزاده گفت: میزان خودزنی یک سال گذشته مخالفان، در این 40 سال بی سابقه بود. آنان با تمام توان، در جهت ناکارآمد جلوه دادن دولت کوشیدند ولی نتیجه آن به کلّ نظام تسری یافت.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از شما می خواهم تا برای برگرداندن اعتماد مردم به دولت و حاکمیت و القاء کارآمدی دولت تلاش کنید و نسبت به پرسش های شهروندان و آنچه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دولت می شود بی تفاوت نباشید. بازگرداندن اعتماد مردم بر عهده ماست.
وی تأکید کرد: رئیس جمهوری چند سال است که به موضوع امید تاکید دارند؛ باید امید در جامعه تقویت شود. دشمنان برای نابودی ایران بسیج شده اند و ما همان گونه که در 8سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم، اکنون نیز وظیفه دفاع از کشور در خاکریزهای اقتصادی، سیاسی را داریم و نباید بگذاریم که مردم امید خود را از دست بدهند.
جبارزاده با بیا ن این که امروز نیاز به وحدت و همدلی و تحمل بیشتر همدیگر و درک مشترک داریم، خاطرنشان کرد: با وحدت و همدلی است که می توانیم از گردنه مشکلات عبور کنیم. در خط مقدم این مسیر مدیران سیاسی استان ها قرار دارند و مسؤول تنظیم روابط مردم با دولت هستند.

معرفی سامانه پایش عملکرد و مدیریت سیاسی استان ها

بهرام سرمست مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور نیز در آغاز گردهمایی مدیران کل سیاسی استان های سراسر کشور گفت: فلسفه تشکیل چنین نشست هایی، نخست به اشتراک گذاردن دانایی است که از آن به عنوان دانش آشکار یاد می شود و دیگری تبادل تجارب و ایده ها بین همکاران است که از آن به دانش پنهان یاد می شود. 
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور ایجاد وحدت رویه و تبیین سیاست های کلی نظام را از دیگر اهداف این گردهمایی عنوان کرد و با اشاره به این که یکی از اهداف اصلی این گردهمایی معرفی «سامانه پایش عملکرد و مدیریت سیاسی استان ها» است، گفت: این سامانه‌ای نوین و بنیادین در حوزه سیاسی است. 
سرمست افزود: ما از نظر روش شناختی از دوره سنتی رفتارگرایی که مبتنی بر کمّی سازی سیاست هاست، عبور کرده، در حال گذار به دوره فرارفتارگرایی یا پست مدرنیسم هستیم. لذا با این برنامه بر آنیم که حتی‌الامکان ارزیابی ها را به صورت انضمامی، عینی و عملیاتی مستند کنیم تا قابل ارائه علمی و تجربی باشد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر