کد خبر: 5013
A

المانیتور: روحانی پیروز انتخابات بعدی است

اصلاح طلبان هیچ گزینه ای جز روحانی ندارند و عدم پشتیبانی آنها از روحانی می تواند نتیجه ای جز اعمال فشار بر رییس جمهوری که قرار است نقش بیشتری به آنها در دولت بعد بدهد نخواهد داشت.

المانیتور: روحانی پیروز انتخابات بعدی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، به نقل از المانیتور ، شرایط نشان دهنده رای آوردن مجدد حسن روحانی در دوره بعدی است. محمود احمدی نژاد اعلام کرد که در انتخابات دور بعد شرکت نخواهد کرد. اما آیا اصلاح طلبان که حامی اصلی روحانی در انتخابات 2013 بوده اند به حمایت از او ادامه خواهند داد؟

محمد رضا عارف که در سال 2013 به نفع روحانی و برای اجماع اصلاح طلبان پیرامون او در لحظات پایانی از رقابت های ریاست جمهوری انصراف داد یکی از کسانی است که چندان از وضعیت دولت راضی نیست. عارف که در راس لیست ائتلافی اصلاح طلبان با میانه روی های مجلس تحت عنوان لیست امید به مجلس راه پیدا کرد همواره از بیان حمایتش از روحانی در انتخابات پیش رو خودداری کرده است.

در 13 آگوست عارف در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص اینکه آیا روحانی تنها گزینه اصلاح طلبان در دوره بعد است یا خیر گفته بود من هر نظری در این خصوص بدهم، شخصی تلقی می‌شود چرا که هنوز مرجعِ نهاییِ حضور جریان اصلاحات در این انتخابات مشخص نشده است. دولت زحمات زیادی کشیده و دستاوردهای ارزشمندی در عرصه‌های مختلف کسب کرده است. امیدواریم در این سال پایانی، خروجی‌های جدی‌تر و ملموس‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشد. برای ما حاکمیت عقلانیت و اخلاق در کشور که از سال 92 آغاز شد، مهم است.

اظهار نظر عارف ممکن است نشانه نارضایتی شخصی او به دلیل عدم انتخاب خودش به عنوان معاون اول باشد و همچنین به دلیل عدم توفیق او در اخذ کرسی ریاست مجلس . همچنین روحانی هرگز در هیچ اظهار نظر رسمی و مستقیمی در خصوص تصمیم عارف مبنی بر ریاست مجلس نداشته است. مشاوران و معاونان روحانی به صراحت از رقیب عارف یعنی لاریجانی در مجلس حمایت کردند

البته اصلاح طلبان هیچ گزینه ای جز روحانی ندارند و عدم پشتیبانی آنها از روحانی میتواند نتیجه ای جز اعمال فشار بر رییس جمهوری که قرار است نقش بیشتری به آنها در دولت بعد بدهد نخواهد داشت.

محمد رضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم، روحانی را اولین و آخرین گزینه اصلاح طلبان در انتخابات دور بعدی خواند. درعین حال سعید حجاریان به بسیج نیوز گفته بود که اصلاح طلبان هیچ گزینه ای به جز روحانی ندارند. حتی اصولگرایان نیز کم کم به سمت حمایت از روحانی می روند چرا که آنها نیز هیچ گزینه ای به جز روحانی ندارند.

سعید لیلاز عضو شورای حزب کارگزاران سازندگی اظهار نظری مشابه خاتمی و حجاریان داشته و گفته است اگر احمدی نژاد می آمد اتحاد و اجماع در میان اصلاح طلبان بیشتر بود. با این وجود در آستانه انتخابات؛ شما مجددا شاهد اجماع اصلاح طلبان پیرامون روحانی خواهید بود.

او همچنین اظهار داشت که من نمیدانم چرا نگران اقدامات بالقوه عارف هستید. او همواره تابع تصمیمات اصلاح طلبان بوده و هرگز گام مستقلی له یا علیه منافع اصلاح طلبان بر نداشته است. من مطمئنم که او نیز مانند سایر اصلاح طلبان عاقلانه عمل خواهد کرد همان طور که قبلا هم در حمایت از روحانی چنین کاری کرده است. به این ترتیب در شرایط کنونی به نظر می رسد اصلاح طلبان هیچ گزینه ای جز روحانی ندارند

 
منبع: انتخاب
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر