کد خبر: 50139
A

حاجی‌دلیگانی: کنار گذاشتن طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» پیام بدی برای جامعه دارد/ مطهری: اشکالی در کار نیست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دستور کار خارج کردن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی پیام خوبی برای جامعه ندارد.

حاجی‌دلیگانی: کنار گذاشتن طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» پیام بدی برای جامعه دارد/ مطهری: اشکالی در کار نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی عضو  در تذکر شفاهی با اشاره به از دستور کار خارج شدن طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» به بهانه داشتن بار مالی خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: از دستور کار خارج شدن این طرح پیام خیلی بدی برای جامعه دارد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ی پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت نباید در رابطه با کلیات طرح، اخطار بار مالی را می‌پذیرفت در حالی که در خود طرح ساز و کار تامین مالی طرح پیشنهاد شده است.ایشان باید اجازه می‌داد تا بعدا در جزئیات مساله، بار مالی بررسی شود.

وی ادامه داد: با این عملکرد مردم می گویند مجلس با تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین اعاده اموال نامشروع مخالفت کرده است، این برای مجلس و خود آقای پزشکیان خوب نیست. لطفا دستور بدهید در هیات رئیسه مجددا بررسی شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد. شما به آیین‌نامه سوگند یاد کرده‌اید و باید مطابق آیین نامه عمل کنید.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: آیین نامه داخلی مجلس به رئیس جلسه اجازه داده است که اگر طرحی خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، آن را در دستور کار قرار ندهد البته روال معمول این است که نظر مجلس را بگیرد.

وی افزود: آقای پزشکیان هم رای‌گیری کرد و نظر مجلس را گرفت؛ البته می‌شود این رای‌گیری را به زمان بررسی جزئیات موکول کرد و می‌توان در زمان کلیات هم رای گرفت. در هر صورت به نظر من اشکالی در کار نبوده ولی ما این را در هیات رئیسه بررسی می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر