کد خبر: 50168
A
علی تاجرنیا در گفت و گو با دیده بان ایران؛

سلحشوری و حیدری مصداق عینی نمایندگان مجلس ششم هستند/ تمامی فراکسیون ها دچار ریزش و فرافکنی شده اند/ عارف پیگیرفعالیت های حزبی، تشکیلاتی و سیاسی نیست

این تحلیلگر امور سیاسی درباره گمانه زنی های اخیر مبنی بر این که "فراکسیون امید به دنبال استیضاح های پی در پی اخیر، دچار ریزش شده است" اظهار کرد: درحال حاضر تمامی فراکسیون ها دچار ریزش شده اند چرا که ساختار نظارت استصوابی شرایطی را به وجود آورده است که متاسفانه در پی این شرایط نمایندگان درگیر روزمرگی ها، جهت گیری ها و لابی گری ها برای حفظ منافع شخصی خود هستند.

سلحشوری و حیدری مصداق عینی نمایندگان مجلس ششم هستند/ تمامی فراکسیون ها دچار ریزش و فرافکنی شده اند/ عارف پیگیرفعالیت های حزبی، تشکیلاتی و سیاسی نیست

دیده بان ایران، سپیده اجلالی: "امروز در شرایطی به سر می بریم که از نظر اقتصاد ملی پول ایران بی ارزشترین واحدهای پول دنیا است، گرانی، رانت، احتکار و فساد، بیکاری، فقر، فحشا و نبود آزادی های اجتماعی از جمله بازداشت فعالان مدنی و صنفی به طور روزمره، ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ؛ نیاز به همه پرسی و رای مردم به دلیل ضعف در حوزه سیاست خارجی و نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و ضعیف بودن ساختار اداری کشور. تمامی این مطالب چیکیده ای از نطق جنجالی دو نماینده مردم تهران یعنی پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری است. "

این اظهارات طی بیست و چهارساعت گذشته حمایت و انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. تا جاییکه در پاره ای از مواقع برخی از نمایندگان عضو جبهه پایداری مجلس به سخنان روز گذشته این دو نماینده عضو فراکسیون امید پرداختند.

 

در همین رابطه علی تاجرنیا - نماینده مردم مشهد در مجلس ششم و فعال سیاسی-  دررابطه با این که آیا نمایندگان حق عنوان نمودن چنین مسائل و مشکلاتی که خانوم سلحشوری و آقای حیدری ذکر کردند را دارند به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مطابق قانون اساسی، کلیه نمایندگان مجلس می توانند در خصوص تمامی مسائل کشور دخالت کنند و اظهار نظر داشته باشد. معمولا نطق های پیش از دستور نیز درمورد موضوعات به روز و مهم کشور است بنابراین؛ نطقی که توسط خانم سلحشوری و آقای حیدری انجام شد در چهارچوب وظایف نمایندگی است.

 

وی ادامه داد: اضافه بر این، فردی که اقدام به انتقاد کردن می کند نیز دارای اختیار است اما نباید این انتقادها در قالب رفتارهای مخرب و دور از شان نمایندگی و مجلس باشد. از طرفی امکان محدود کردن افراد  به واسطه تهدید یا پرخاشگری وجود ندارد. بنده معتقدم اظهارات این دو نماینده کاملا" در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده است.

 

 

سلحشوری و حیدری مصداق عینی نمایندگان مجلس ششم

 

تاجرنیا با اشاره به این که "سخنرانی دو نماینده تهران، مصادق عینی نمایندگان در مجلس ششم شورای اسلامی" تصریح کرد: درحال حاضر تک ستاره هایی در مجلس حضور دارند که به لحاظ ایفای وظایف نمایندگی و پرداختن به مشکلات اساسی کشور و مصائب و دشواری های مردم، همانند نمایندگان مجلس ششم ظاهر می شوند. مجلس ششم اوج ماندگاری و شاخص بودن خود را مدیون وظیفه شناسی نمایندگان در درون حکومت است به طوری که مجلس و نمایندگان هم نقش قانون گزاری خود و هم نقش عمل به وظایف خود را با تمام قوا و به بهترین صورت ممکن را انجام می دادند. بنده معتقدم سخرانی دو نماینده تهران، مصادق عینی نمایندگان در مجلس ششم شورای اسلامی بوده است.

 

تمامی فراکسیون ها دچار ریزش و فرافکنی شده اند

 

این تحلیلگر امور سیاسی درباره گمانه زنی های اخیر مبنی بر این که "فراکسیون امید به دنبال استیضاح های پی در پی اخیر، دچار ریزش شده است" اظهار کرد: درحال حاضر تمامی فراکسیون ها دچار ریزش شده اند چرا که ساختار نظارت استصوابی شرایطی را به وجود آورده است که متاسفانه در پی این شرایط نمایندگان درگیر روزمرگی ها، جهت گیری ها و لابی گری ها برای حفظ منافع خود هستند.

 

عارف پیگیرفعالیت های حزبی، تشکیلاتی و سیاسی نیست

 

 

وی دررابطه با نقش آقای عارف به عنوان رهبر جریان اصلاحات در مجلس دهم بیان کرد: قاطبه نمایندگانی که به مجلس ورود پیدا کرده اند، در واقع نمایندگان حزبی و تشکیلاتی نیستند. شخص آقای عارف نیز پیگیرفعالیت های حزبی، تشکیلاتی و سیاسی نیستند. از طرفی عدم تجربه ایشان در اداره کردن یک فراکسیون و فعالیت سیاسی از یک طرف و ترکیب نمایندگان غیر تشکیلاتی و حزبی که بخش عمده ای از آنان از روی ناچاری در این فراکسیون قرار گرفتند. همین مسائل  باعث بروز و مشاهده چنین ضعف هایی در فراکسیون امید شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر