کد خبر: 50175
A

توضیحات لاریجانی درخصوص سفر به روسیه و بلاروس

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت‌های روسیه و بلاروس، دو دولت دوست ما هستند و از گذشته همکاری‌‌‌های نزدیکی با این دو کشور داشتیم لذا از این فرصت کوتاهی که برای سفر به این دو کشور است، ان‌شالله برای توسعه روابط دو کشور استفاده می‌کنیم.


توضیحات لاریجانی درخصوص سفر به روسیه و بلاروس

به گزارش دیده بان ایران؛ علی لاریجانی عصر امروز پیش عزیمت روسیه و بلاروس در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر، سفری دو روزه به روسیه و بلاروس است که بخشی از آن، مربوط به بحث مذاکراتی است که با رییس مجلس دومای روسیه داشتیم،‌ است تا کمیسیون مشترکی بین دو پارلمان برای پیگیری پروژه‌‌‌های مختلفی که بین دو کشور در زمینه‌های گوناگون است، به وجود آید. 

وی با بیان اینکه در نشست با رئیس دومای روسیه مسائل فیمابین تهران و مسکو در زمینه‌‌‌های مختلف پیگیری می‌‌شود،‌اظهار داشت: در بلاروس هم همکاری‌‌های توسعه‌‌ای در ابعاد مختلف مطرح است که به همین دلیل، علاوه بر نمایندگان محترمی که از کمیسیون‌‌های مختلف حضور دارند، از بخش‌‌های مختلف دستگاه اجرایی از وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و دارایی، کشاورزی و صنعت و معدن حضور دارند تا مسائل فیمابین ما در روسیه و بلاروس در ابعاد مختلف پیگیری شود و نتیجه بدهد.

رئیس قوه مقننه افزود: دولت‌های روسیه و بلاروس، دو دولت دوست ما هستند و از گذشته همکاری‌‌‌های نزدیکی با این دو کشور داشتیم لذا از این فرصت کوتاهی که برای سفر به این دو کشور است، ان‌شالله برای توسعه روابط دو کشور استفاده می‌کنیم.

گفتنی است سید ناصر موسوی لارگانی، امیرحسین قاضی‌‌‌‌زاده هاشمی، شهاب‌الدین بیمقدار، رمضانعلی سبحانی‌‌فر، محمدمهدی برومندی، کارن خانلری و حسین امیرعبداللهیان به همراه ۹ نفر از معاونان وزرا و مسئولان، ریاست مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌‌‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر