کد خبر: 5026
A
عبدالله ناصری در گفت و گو با دیده بان ایران:

رئیس جمهور در کنار اختیارات از خود ابتکارهایی را هم بروز دهد/ انتظار تغییرات در سطح مدیران استانی را داریم

"عبدالله ناصری" فعال اصلاح طلب در گفت و گو با پایگاه خبری دیده بان ایران در مورد استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات آینده اظهار داشت: جریان اصلاح طلبی با توجه به نوع عملکردی که آقای روحانی در این سه سال از خود به جای گذاشته، قطعا بنا را بر حمایت مجدد از ایشان خواهند گذاشت و به دلیل های مختلفی گزینه ای غیر از روحانی ندارند.

رئیس جمهور در کنار اختیارات از خود ابتکارهایی را هم بروز دهد/ انتظار تغییرات در سطح مدیران استانی را داریم

"عبدالله ناصری" فعال اصلاح طلب در گفت و گو با پایگاه خبری دیده بان ایران ، در مورد استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات آینده اظهار داشت: جریان اصلاح طلبی با توجه به نوع عملکردی که آقای روحانی در این سه سال از خود به جای گذاشته، قطعا بنا را بر حمایت مجدد از ایشان خواهند گذاشت و به دلیل های مختلفی گزینه ای غیر از روحانی ندارند.

وی ادامه داد: یک دلیل این است که روحانی که با گفتمان اصلاح طلبی وارد میدان شد، و تا امروز بایدها و نبایدهای اصلاح طلبی را در رفتار و عملکردش به خوبی نشان داده است. همچنین اصلاح طلبان با وجود عدم تحقق بخشی از وعده ها، می دانند که موانع جدی پیش روی دولت است، البته انتظار از رئیس جمهوری این است که در کنار اختیارات، برای موفق شدن، از خود ابتکارهایی را هم بروز بدهد. به عنوان مثال اگر لازم است، چه در سطح کابینه و چه در سطح مدیریت های استانی تغییراتی به وجود بیاورد تا بتواند در فضایی مناسب تر وارد انتخابات 96 شود.

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه نمی توان موانع جدی را نادیده گرفت که اصلاحشان خارج از چارچوب قوه مجریه باشد، تصریح کرد: مهم این است که با شروع به کار دولت یازدهم فضای کشور چه در عرصه ملی و چه به لحاظ مراوده با نظام بین الملل عوض شد و دقیقا به همین دلیل جبهه اصلاحات برای دومین بار از حسن روحانی به عنوان کاندیدای مورد وثوق حمایت انتخاباتی خواهند داشت.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اگر روحانی در انتخابات 96 به سمت اصولگرایان کشیده شود، واکنش اصلاح طلبان چه خواهد بود، اظهار کرد: اگر قرارمان این باشد که در راستای خدمت به کشور و کاهش مشکلات مردم و در نتیجه افزایش رضایتمندی عمومی تلاش کنیم، در به کارگیری چهره های کاردان نباید به وجهه سیاسی شان توجهی شود. اما احتمال اینکه حسن روحانی اصلاح طلبان را کنار بگذارد و به عنوان فردی اصولگرا وارد انتخاب شود، احتمال محال است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییر و تحول نیست، اعلام کرد: طبعا در یک جامعه ۸۰ میلیون نفری مهم‌ترین مساله وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است. به عبارتی موضوعاتی از این قبیل عقبه خواست و مطالبه نخبگان، احزاب و اقشار مختلف اجتماعی است. اما به هر دلیلی آقای روحانی فعلا در این عرصه‌ها، برنامه و اقدامات دیگری را کلید زده‌اند. حال اینکه آیا تصمیمی دال بر تغییر و تحول در تیم اقتصادی دولت وجود دارد یا ندارد، موضوعی است که نمی‌توان به صورت قاطع درباره آن اظهار نظر کرد.ضمن اینکه تیم اقتصادی دولت متناسب با امکاناتی که در اختیار داشته عملکرد نسبتا" خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

ناصری در پایان یا اشاره به جلسه رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی دولت که قرار است روز سه شنبه برگزار شود گفت: با توجه به شرایط کنونی کابینه نیاز است که مجلس دولت را همراهی کند تا در فرصت باقی مانده وعده‌های دولت هرچه سریع‌تر محقق شود که این مساله با توجه به فضای عمومی مجلس دهم دور از تصور نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر