کد خبر: 50395
A
یک عضو کمیسیون آموزش مجلس:

ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم و انتظار جامعه از دانشگاه منطقی است، اما باید نیازهای دانشگاه را هم برآورده کرد و به اساتید و دانشجویان فرصت داد، همچنین باید در ابعاد مختلف تشکل‌های دانشجویی ورود کنند.

ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حبیب‌الله دهمرده با اشاره به جلسات هفته گذشته خود با رؤسای دانشگاه‌های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این جلسات مطرح کردم، این بود که دانشگاه نبض جامعه است و اولین درخواست من این بود که دانشگاه باید مسائل جامعه را حل کند و نه فقط مسائل علمی‌ را؛ هرچند کار علمی، کاری بزرگ و قابل تقدیر است اما از نظر اجتماعی و سیاسی دانشگاه باید ورود کند و من گفته‌ام که دانشگاه حتی باید به مسئله زائدات نان هم ورود کند و باید این برنامه دوطرفه باشد یعنی هم دانشگاه مسائل مملکت را حل کند و هم کمیسیون موظف است که خواسته‌های دانشگاه و مراکز علمی را برآورده کند. همچنین بایستی به تشکل‌های دانشگاهی فرصت داد.

وی با بیان این‌که «دانشجویان بسیار متفکر و پیشرفته و در جامعه جلودار هستند»، اظهار کرد: مردم از دانشگاه و دانشجو انتظار دارند که اگر به دوراهی رسیدند، دانشگاه است که باید مسیر را در ابعاد مختلف مشخص کند و تاکید می‌کنم که مسائل مختلف کشور باید در مراکز آموزش عالی حل شوند و دانشگاه حتی برای من هم که نماینده مجلس هستم، باید نسخه‌ای داشته باشد که به عنوان نماینده مردم چه کاری باید انجام دهم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنین گفت: باید به استاد و دانشجو فرصت داده شود اما این بدان معنا نیست که دانشجویان و اساتید از فرصت خود سوءاستفاده کنند و هرج و مرج به وجود آورند‍‌؛ با این حال تشکل‌ها باید فعال شوند و بیانیه علمی و کارشناسی دهند.

دهمرده تاکید کرد: ما برای اداره جامعه به شدت نیازمند به دانشگاه و دانشگاهیان هستیم، برای مثال در مسائل اقتصادی ما تعداد زیادی استاد و دانشجوی اقتصاد داریم که متخصص هستند و باید حرف آخر را در این زمینه بزنند؛ بنابراین توقع جامعه از دانشگاه منطقی است.

وی همچنین تصریح کرد: من این فرضیه که بینش سیاسی دانشجویان پایین آمده است را قبول ندارم؛ چراکه این حرف مبنا و معیاری ندارد و باید این فرصت را به دانشجوها داد که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف فعالیت کنند و تاکید می‌کنم که در ابعاد مختلف باید به تشکل‌های دانشگاهی اجازه‌ ورود داد؛ چراکه دانشجو ذهن فعال و پویایی دارد و مسائل مملکت برایش بسیار مهم است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر