کد خبر: 50560
A

داریوش قنبری: اگر به حرف کیهان بود، ایران باید منزوی می‌شد

نع کردن آقای روحانی در دفاع از ملت ایران به نفع کشور نیست و عدم حضور آقای روحانی در واقع کمک به دشمنان کشور است که دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کنند و نماینده عالی ایران نیز در چنین جلسه‌ای حضور نداشته باشد. کسانی که الفبای روابط بین‌الملل را می‌شناسند، چنین دیدگاهی را مردود می‌دانند.

داریوش قنبری: اگر به حرف کیهان بود، ایران باید منزوی می‌شد

به گزارش دیده بان ایران؛ داریوش قنبری قعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: در اینکه آقای روحانی باید برای دفاع از حقوق ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد، تردیدی نیست. اگر ملاک گفته‌ها و تفکرات روزنامه کیهان و امثال آنها باشد، ایران باید منزوی شود و هیچ ارتباطی با دنیای خارج نداشته باشد. این امر باعث می‌شود که دشمنان هر بلایی که می‌خواهند بر سر ملت ایران بیاورند. واضح است که رییس‌جمهور امریکا در جلسه شورای امنیت علیه ملت ایران اقدام کند. آنها که می‌خواهند آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا نکند، چه استدلالی دارند. جای سوال دارد که این اقدام کدام منفعت را برای کشور تامین ‌می‌کند. منع کردن آقای روحانی در دفاع از ملت ایران به نفع کشور نیست و عدم حضور آقای روحانی در واقع کمک به دشمنان کشور است که دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کنند و نماینده عالی ایران نیز در چنین جلسه‌ای حضور نداشته باشد. کسانی که الفبای روابط بین‌الملل را می‌شناسند، چنین دیدگاهی را مردود می‌دانند. حضور فعالانه ایران در چنین مجامعی می‌تواند فضای بین‌المللی‌ای را که امریکا می‌خواهد علیه ایران بسیج کند، بشکند. در شرایطی که مردم ایران تحریم‌های سنگینی را متحمل شده‌اند، طرح چنین دیدگاهی چه معنایی می‌تواند داشته باشد. تنش‌زدایی از روابط ایران با کشورها باید در دستور کار وزارت خارجه ایران قرار بگیرد و حضور آقای روحانی در سازمان ملل نیز باید در راستای تحقق همین هدف باشد. به هر حال رییس‌جمهور باید درباره تحریم‌های ظالمانه علیه مردم صحبت کند. اقدامات خلاف ترامپ در نقض معاهدات بین‌المللی باید بازگو شود. بنابراین دیدگاه کیهان به هیچ‌وجه توجیهی ندارد. بهتر است که این دیدگاه که در گذشته با سیاست‌های امریکا نیز همراه شده در شرایط فعلی سکوت کند. دیدگاه دلواپسان در تنش‌های به وجود آمده برای ایران موثر بوده و ناتوانی این تفکر در عرصه سیاست خارجی مشخص است.

آقای روحانی باید در سازمان ملل خطرات بی‌توجهی‌های امریکا نسبت به تعهدات بین‌المللی را یادآور شود و این مساله قطعا مورد توجه افکار عمومی بین‌المللی قرار خواهد گرفت. در گذشته نیز آقای روحانی نشان داده که عرف بین‌المللی را به خوبی می‌شناسد و توان سخنرانی قاطعانه از طرف ملت ایران را دارد و این رویه در این جلسه سازمان ملل نیز باید ادامه پیدا کند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر