کد خبر: 50569
A

نماینده مجلس: دستگاه قضا در مبارزه با فساد بدون جهت‌گیری سیاسی عمل کند

یک عضو فراکسیون امید درباره مبارزه با مفساد اقتصادی تاکید کرد: مبازره با فساد اقتصادی بر عهده دستگاه قضایی است و این قوه باید بدون جهت‌گیری سیاسی با موضوع برخورد کند.

نماینده مجلس:  دستگاه قضا در مبارزه با فساد بدون جهت‌گیری سیاسی عمل کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی درباره انتقاد برخی از نمایندگان درباره رد طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی،‌ گفت: در خصوص این طرح( مبارزه با مفاسد اقتصادی) برخی از نمایندگان تذکر دادند که ما در این زمینه قانون داریم و خلاء قانونی وجود ندارد؛ باید بر قوانین موجود نظارت داشته باشیم .

وی با اشاره به سخنان رهبری درخصوص این‌که برخی از نهادها موازی با دولت دست به اقدام نزنند، بیان کرد: نکته‌ای که رهبری هم به آن اشاره کردند و بسیار هم مهم است، این است که نهادی موازی با دولت ایجاد نکنیم،‌ نهادهای موجود را حمایت کنیم که وظایف قانونی خود را انجام دهند.

این عضو فراکسیون خاطرنشان کرد: طراحان هنگامی که طرحی می‌آوردند باید نمایندگان را توجیه کنند که قوانین موجود چه نارسایی‌ها و خلاءهایی دارد که نیاز است قانون‌گذاری جدید صورت گیرد.

وی ادامه داد: طراحان که این طرح را آوردند نه توضیحی دادند، نه سابقه‌ای را عنوان کردند و نه گفتند خلاء قانونی موجود چیست که امروز ضروت دارد این طرح اجرایی شود.

میرزایی افزود: هنگامی که توضیح دقیقی صورت نمی‌گیرد و فقط عنوان می‌شود که ما قانون جدید نیاز داریم با وجود این‌که همکاران ما زحمت زیادی هم کشیده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، آن وقت مجلس را به بی‌تفاوتی متهم می‌کنند.

وی با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس به فراکسیون امید به خاطر ایراد یکی از اعضای این فراکسیون به طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی که منجر شد رأی نیاورد، گفت: فراکسیون امید در اکثریت مجلس قرار ندارد که حرفی بزند و رأی بیاورد،‌ یک ایرادی گرفته شد.

نماینده مردم ایلام در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: معقتدم قوانین موجود فرار رو به جلو است و مجلس باید بر آن‌ها نظارت و مشخص کند که چرا ناکارآمد هستند و به این وضعیت دچار شده‌اند.

وی تاکید کرد: این درست نیست وقتی طرحی در مجلس رأی نمی‌آرود، مجلس را متهم کنیم که به فساد توجه ندارد و حساسیت نشان نمی‌دهد.

میرزایی با بیان اینکه در همه جای دنیا وظیفه مبارزه با فساد بر عهده دستگاه قضایی است، عنوان کرد: این وظیفه قوه قضائیه است که با فساد برخورد کند و ما باید این قوه را بازخواست کنیم. دستگاه قضا در این زمینه چقدر کار کرده است؟ وظایفش را به نحو احسن انجام داده است یا خیر؟ بعد اگر لازم بود قانون بیاوریم.

وی ادامه داد: باید مشخص شود دستگاه‌ها در این زمینه چه میزان ناکارآمد بوده ‌ند و چگونه دست به اقدام زده‌اند.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه کمکی به ترمیم اعتماد از بین رفته میان مسئولان و مردم می‌کند، گفت: اعتماد با سر و صدا و شعار به دست نمی‌‍‌آید، بله شعار داده می‌شود که می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم به سراغ چند دانه درشت هم می‌رویم پرونده‌هایی هم تشکیل می‌شود که هنگام رسیدگی با پیچیدگی‌هایی رو به رو می‌شود که بعد می‌ماند و اطلاع‌رسانی هم نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا باید به وظایف خود در خصوص مبارزه با فساد بدون جهت‌گیری درست عمل کند،‌ متاسفانه برخی از مسئولان دستگاه قضایی بیشتر سیاسی برخورد می‌کنند تا اینکه صرفا به کار قضایی بپردازند؛ دستگاه قضایی باید بدون ورود به مسائل سیاسی کار خود را انجام دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر