کد خبر: 50613
A
اسماعیل دوستی:

صورت را با سیلی سرخ نگه‌داشتن، درد مردم را دوا نمی‌کند/لیست مجلس و شورا بر اساس توانمندی بسته نشد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد انتقادات عارف به عملکرد دولت گفت: اینکه انتقادات پی در پی داشته باشیم و یا بگوییم که با سیلی صورتمان را سرخ نگه می‌داریم، درد مردم را دوا نمی‌کند.

صورت را با سیلی سرخ نگه‌داشتن، درد مردم را دوا نمی‌کند/لیست مجلس و شورا بر اساس توانمندی بسته نشد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اسماعیل دوستی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت و گویی با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: امروز اوضاع حتی از زمان جنگ تحمیلی نیز سخت‌‌تر شده است چرا که تحریم‌ها افزایش پیدا کرده در حالی که هیچ دولتی، این سطح از تحریم را متحمل نبود و از طرفی عملکرد اجرایی دولت هم مطلوب نیست.
 
وی با بیان اینکه اکنون دو مشکل تحریم و یارانه‌ها وضعیت کشور سخت کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت نتوانست بحث تحریم‌ها را حل کند چراکه آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و شاید اگر آنها نقض عهد نمی‌کردند حداقل همان شرایط تثبیت شده بود یا اینکه بهتر هم می‌شد  اما اکنون به این صورت نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد انتقادات عارف به عملکرد دولت و اینکه اخیرا گفته است که دولتی را سرکار آوردیم که مجبوریم صورتمان را با سیلی سرخ نگه داریم، اظهارداشت: عارف بهتر است که به کمک دولت بیاید مگرنه اینکه انتقادات پی در پی داشته باشیم و یا اینکه بگوییم که با سیلی صورتمان را سرخ نگه می داریم، درد مردم را دوا نمی کند.

اسماعیل دوستی ضمن تایید انتقادات وارده به عملکرد دولت خاطرنشان کرد: مسئله این است که دولت در انتخاب استانداران و وزرا و مدیران میانی موفق عمل نکرده است و هماهنگی خوبی به چشم نمی خورد. اصطلاحا بین صف و ستاد هماهنگی نیست و دلیل آن  هم یا عدم انگیزه مدیران بوده یا اینکه تفکرات دولت را قبول ندارند و نمی پذیرند. دلیل این مساله هم این است که آقای روحانی کنار نشسته و دوستانش افراد را انتخاب کرده اند.

 
وی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های بسیاری در میان وزرا و مدیران روحانی وجود دارد، تصریح کرد: از طرفی بخش دیگر از مدیران دولتی از حزب اعتدال و توسعه انتخاب شده‌ و بخشی هم همکاران آقای روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که این دسته از افراد هم سال‌ها از مسائل مدیریتی کشور دور بوده و این خود یک مشکل بزرگ برای دولت است.
 
دوستی ادامه داد: این ناهماهنگی به خاطر وجود دو دیدگاه اقتصادی در بدنه تیم اقتصادی دولت روحانی است در حالی که دولت برای تغییر وضعیت کشور باید هماهنگ و یکدست شود و این دو دیدگاه با یکدیگر به توافق نمی‌رسند.
 
وی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: اساسا مشکل در این است که مجلس و فراکسیون امید  هم بستگی و هماهنگی مناسب را ندارند تا بتوانند کمک کنند  این انتقاد به شورای شهر هم وارد است چرا که لیست های مجلس و شورا  بر اساس شایستگی و توانمندی بسته نشده و انتخاب افراد بیشتر رفاقتی و دوستانه بوده است و همین امر باعث ناکارآمدی آن شده است.

گفتنی است در هفته اخیر محمد رضا عارف در جلسه حزب هدا از عملکرد روحانی انتقاد کرد و صریحا اعلام کرد به خاطر انتخاب و حمایت از این دولت مجبوریم با سیلی صورتمان را سرخ نگه داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر