کد خبر: 50623
A

فعال سیاسی اصول‌گرا: از خود رهبری بپرسید که منظورشان از دولت موازی چه بوده است!

محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و از فعالان سیاسی اصول‌گرا که بارها نقدهای زیادی به دولت مطرح کرده است، در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره توصیه رهبری به پرهیز از دولت موازی، سخن گفته است.

فعال سیاسی اصول‌گرا: از خود رهبری بپرسید که منظورشان از دولت موازی چه بوده است!

به گزارش دیده بان ایران؛ بخشی از این مصاحبه را می‌خوانید:

تشکیلات موازی چطور ایجاد می‌شوند و چه آسیب‌هایی به دولت می‌زنند؟
تشکیلات موازی با دولت اصولا امکان ایجاد ندارد. هر کس باید به وظیفه خود عمل کند و دولت نیز باید وظیفه خود را انجام دهد و اگر نقصی در سیاست‌ها و عملکرد دولت وجود دارد، باید آن را برطرف کند. این یک امر طبیعی است. انتقاد از دولت اگر هم بحق باشد، باید در جهت اصلاح قرار بگیرد. اگر دولت اصلاح ناپذیر است، در انتخابات بعدی باید مراقبت کرد. این عبارت مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که عده زیادی از عملکرد دولت راضی نیستند و معتقدند که دولت به وظیفه خود عمل نکرده است؛ نمی‌تواند یا نمی‌خواهد. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، به انتخاب مردم در زمان انتخابات برمی‌گردد. به جای فکر کردن به ایجاد تشکیلات موازی که عملی هم نیست باید تلاش کرد تا همین دولت به وظیفه خود عمل کند. البته همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت می‌تواند به وظیفه خود عمل کند که البته باید بخواهد. به نظر بنده هم می‌تواند اگر بخواهد و خود را متعهد به اقتصاد مقاومتی کند. اما در عین حال معتقدم همه باید به وظیفه خود عمل کنند. این مساله شامل دولت و سایر دستگاه‌ها است و تک تک مردم می‌شود. مثلا همه شاهد احتکار توسط دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی مثل خودروسازی بودیم؛ هم وارد‌کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و هم فروشگاه‌ها و فروشندگان و متاسفانه هم مردم. مردمی که به خاطر نگرانی از کمبودها بیش از همیشه خرید می‌کنند و در حد توان خویش به احتکار در منزل روی می‌آروند. این امر نیز موجب بروز کمبود مصنوعی شده و گرانی بیش از اندازه می‌کند.

بالاخره رهبری گفته‌اند که تشکیلات موازی به صلاح نیست. به نظر شما مقصود ایشان چه نوع تشکیلاتی بوده است؟
باید از خود ایشان سوال کنید. ممکن است عده‌ای به خاطر ناامیدی از دولت، به فکر راه‌حلی بیفتند. که از نظر مقام معظم رهبری آنچه آنها می‌اندیشند، راه‌حل نیست و به نتیجه نخواهد رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر