کد خبر: 50701
A

نماینده مجلس: آمریکا میخواهد چنین القا کند که ایران در قلب اروپا اقدام تروریستی انجام داده است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت‌های سطحی به مسائل بین‌المللی باعث شده تا در بسیاری از مواقع نتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مجامع بین‌المللی در راستای تامین منافع و امنیت ملی خود استفاده کنیم و ایران باید با حضور خود در جلسه شورای امنیت به اقدامات آمریکا پاسخ دهد و این پاسخ نیز نباید کلیشه‌ای باشد، بلکه باید مستند باشد.

نماینده مجلس: آمریکا میخواهد چنین القا کند که ایران در قلب اروپا اقدام تروریستی انجام داده است

 

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی با اشاره به ضرورت حضور رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: قبل از این‌که ترامپ اعلام کند که قصد دارد ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده بگیرد و موضوع ایران را مطرح کند، دفتر رییس جمهوری اعلام کرد که آقای روحانی در نشست نیویورک شرکت خواهد کرد، اما موضع‌گیری ترامپ باعث شد سفر آقای روحانی به نیویورک در معرض حساسیت بیشتری قرار گیرد.

رییس کمیته سیاست خارجی فراکسیون امید تاکید کرد: در این فرصت باقی‌مانده تا جلسه مجمع عمومی ما باید بررسی کنیم که ترامپ قرار است چه مطالبی را در این جلسه علیه ایران ارائه کند و ما نیز پاسخ‌های مناسبی را برای روشن کردن افکار عمومی در سطح جهان آماده کنیم.

میرزایی تصریح کرد: به موازات این‌که جریان داخلی رییس جمهور را تحت فشار گذاشتند تا در این نشست شرکت نکند ما شاهد هستیم تا نتانیاهو با اعلام حضور خود در جلسه شورای امنیت قصد دارد شرایط را برای حضور آقای روحانی در مجمع عمومی و جلسه شورای امنیت سخت‌تر کند تا ایران نتواند از این فرصت برای دفاع از منافع و امنیت خود استفاده کند. در حالی که در تهران بحث حضور یا عدم حضور رییس جمهور در جریان است این حرکت نتانیاهو برای ایجاد مانع برای حضور آقای روحانی در این نشست است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تقریبا چند ماهی است که درارتباط با ایران متمرکز عمل می‌کنند و بر روی سه حوزه تمرکز دارد. یکی بحث برنامه هسته‌ای است که اخیرا نیکی هلی اعلام کرد که ایران، کره شمالی بعدی است. آنها با این مشابه‌سازی به دنبال این هستند که نظر اروپا را به خطر ایران جلب کند و اروپا در ارتباط با روند مذاکرات با ایران تجدیدنظر کنند.

وی ادامه داد: اخیرا برایان هوک رئیس کارگروه بررسی مسائل ایران نیز در نشستی با پیش کشیدن اقدامات تروریستی در اروپا، ۱۲ مورد از حوادث تروریستی را در کنار یکدیگر قرار داده و قصد دارد چنین القا کند که ایران در قلب اروپا اقدام تروریستی انجام داده است تا دولت‌های اروپایی در روابط خود با ایران تجدیدنظر کند.

میرزایی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی بحث برنامه موشکی ایران است خانم نیکی هلی و مشاور امنیت ملی آمریکا اینگونه القا می‌کند که برنامه موشکی ایران امنیت منطقه را با خطر روبه‌رو می‌کند و اگر ادامه پیدا کند تهدیدی برای صلح جهان است، بنابراین آنها بر روی سه حوزه متمرکز شدند که یکی از آنها برنامه هسته‌ای ایران و تشبیه آن به کره شمالی و دیگری بحث حمایت ایران از تروریسم و دیگری برنامه موشکی ایران است.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکا نمایشی را با همکاری نتانیاهو در جلسه شورای امنیت به تصویر بکشد. عدم حضور رییس جمهور کمکی به تامین منافع و حفظ امنیت ملی ما نمی‌کند. آقای رییس جمهور حتما باید در این نشست حضور یابند و به موازات برنامه‌های آمریکا تدابیر لازمی اندیشیده شود. به عنوان مثال از تصاویری که در اختیار داریم و بیانگر کمک آمریکا به داعش و استفاده از ابزار تروریسم برای پیشبرد راهبرد منطقه‌ای آمریکاست استفاده کنیم و آنها را به نمایش بگذاریم. ایران گزارشات آژانس بین‌المللی اتمی را که نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و آمریکا بدون هیچ دلیلی از برجام خارج شده است را به تصویر بکشد.

میرزایی ادامه داد: در ارتباط با برنامه موشکی نیز باید بر موضع دفاع از خود تاکید داشته باشیم، ضمن این‌که آمار فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه‌ای را که تهدیدی برای امنیت ایران است را مطرح کنیم. ما می‌توانیم تصاویری از قربانیان حمله شیمیایی عراق به ایران را منتشر کنیم که این تصاویر بازتاب بین‌المللی خواهد داشت. از آنجا که عموم کشورهای عضو مجمع سازمان ملل افراد مطلعی نیستند به راحتی تحت تاثیر القائات آمریکا قرار می‌گیرند. ما باید خیلی دقت کنیم و با پرهیز از رفتارهای احساسی حقایق را به دنیا مطرح کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید برای استفاده از فرصت ایجاد شده در جلسه شورای امنیت سازمان ملل برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و از مظلوم‌نمایی اسرائیل در این نشست خودداری کنیم.

وی تاکید کرد: ضرورت حضور ایران در مقایسه با سال‌های گذشته چند برابر شده است. در این نشست هم رییس جمهوری و هم وزیر خارجه باید حضور یابند و به قدرت‌های دنیا نشان دهند که ترامپ و دولت آمریکا به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و به نقش ایران برای ایجاد ثبات در منطقه و هزینه‌هایی که برای مقابله با تروریسم داده است اشاره کند.

میرزایی در پایان گفت: یکی از ضعف‌های عمده ما در سیاست خارجی همیشه عدم حضور و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی بوده است. قطعا رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند در این سفر راهگشای رییس جمهوری باشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر