کد خبر: 5074
A
"دیده بان ایران" از فعال شدن تیم رسانه ای قالیباف علیه دولت گزارش می دهد؛

تلاش رسانه ای جریان قالبیاف برای تخریب صالحی امیری

روزنامه «صبح نو» متعلق به تیم رسانه ای محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و کاندیداری ناکام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم طی انتشار گزارشی با عنوان «سرهنگ در فرهنگ» در شماره امروز خود با یادآوری کنایه حسن روحانی در مناظره انتخاباتی خرداد 92 پرداخت.

تلاش رسانه ای جریان قالبیاف برای تخریب صالحی امیری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران، روزنامه «صبح نو» متعلق به تیم رسانه ای محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و کاندیداری ناکام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم طی انتشار گزارشی با عنوان «سرهنگ در فرهنگ» در شماره امروز خود با یادآوری کنایه حسن روحانی در مناظره انتخاباتی خرداد 92 نوشت: «عملکرد حسن روحانی در سالهای پس از رسیدن بهر مسند ریاست جمهوری تطابق چندانی با شعار های انتخاباتی وی ندارد چرا که بخش عمده ای از یاران رییس جمهور در کابینه او از چهره های امنیتی هستند.»

 

صبح نو از کجا آمد؟

این روزنامه که عمدتا" توسط تیم تحریریه روزنامه تعطیل شده «تهران امروز» و خبرنگاران روزنامه همشهری اداره می شود در ادامه گزارش خود با انتقاد نسبت به «سید رضا صالحی امیری» وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای قبول پست وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نوشت: صالحی امیری، بیشتر از آنکه فردی فرهنگی باشد سابقه حضور در نهادهای امنیتی، سیاسی را داشته و همین سایقه بیانگر این نکته است که او نمی تواند فرد مناسبی برای وزارت فرهنگ باشد.

صبح نو همچنین با اشاره به برخی از کتاب های منتشر شده توسط صالحی امیری نوشت: «دغدغه صالحی امیری گویا بیشتر برمباحث قومی و انسجام ملی متمرکز شده که بیشتر به مسائل امنیتی در ارتباط است.» 

روزنامه منتسب به شهردار تهران در حالی با بررسی سوابق فرد پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت ارشاد وی را چهره ای امنیتی معرفی می کند که حسن روحانی در همان ابتدای کار و بعد از اعلام کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، «صالحی امیری» را به عنوان «معاون فرهنگی» ستادش منصوب کرد تا جاییکه صالحی امیری با حضور در برنامه زنده ثریا که در تاریخ ۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ از رسانه ملی پخش شد، به نمایندگی از حسن روحانی، در حضور سه تن از نمایندگان دیگر کاندیداها، به تشریح برنامه‌های دولت تدبیر و امید در خصوص نظام آموزش و پرورش و همچنین نظام آموزش عالی و حوزه فرهنگ پرداخت. 

 

تلاش برای تخریب صالحی امیری 

گفتنی است صالحی امیری پیش از این  در گفت و گوی خود با سالنامه فرهیختگان در خصوص نگاه امنیتی در حوزه فرهنگ گفته بود: «امنیتی‌زدایی» از عرصه فرهنگی و تغییر نگاه امنیتی به فرهنگ از اولویت‌های سیاست‌گذاری جدید فرهنگی در عصر دولت تدبیر و امید است که کاملاً با نگاه پلیسی گذشته و تلقی حوزه فرهنگ و اصحاب فرهنگ به مثابه «دشمن بالقوه نظام» تفاوت دارد.  ایده «هنر در خدمت صلح» که آقای روحانی آن را مطرح کرده جزو همان اصول کلی سیاست‌گذاری فرهنگی است که حاملین و عاملین اصلی کسی نیست جز خود جامعه فرهنگی کشور. نقش دولت در این میان نه مداخله‌گر بلکه بیشتر تسهیل‌گر شرایط و محیطی است که هر فرد بتواند خلاقیت خود را عرضه کند و توسعه دهد. دولت اکنون «فرهنگ دولتی» را حل مسئله فرهنگی نمی‌داند بلکه می‌کوشد کار فرهنگی و هنری را به صاحبان اصلی این حوزه واگذار کند. بر این اساس نوعی اعتمادسازی تازه در پیوند میان اصحاب فرهنگ و دولت در حال شکل‌گیری است که البته در نقطه آغاز آن هستیم. یعنی هنوز هم می‌توان به مداخله‌گری‌هایی از بیرون قلمرو فرهنگی در اقلیم فرهنگ برخورد که نشان از سخت جانی عادت‌های دیرینه و تصلب‌یافته در عصر نگاه امنیتی به فرهنگ دارد. البته در مجموع عملکرد دولت را در این زمینه موفق ارزیابی می کنم و معتقدم بین اصحاب فرهنگ و دولت آشتی صورت گرفته است.

پاسخی که بی ارتباط به گزارش امروز روزنامه «صبح نو» نیست و به خوبی بیانگر نظر فرد پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ارشاد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر