کد خبر: 50808
A
عباس عبدی:

غیبت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تغییر مشی محسوب می شود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر رییس جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کرد غیبت در این نشست ایرادی نداشت اما امسال شرکت نکردن نوعی تغییر خط مشی و موضعی تدافعی محسوب می شود.

غیبت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تغییر مشی محسوب می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «عباس عبدی» درمورد شرکت دکتر روحانی در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: رییس جمهوری بر حسب روال گذشته باید در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند ولی در خصوص شرکت در جلسه شورای امنیت موضوع متفاوت است.
وی افزود: به راحتی حاضر نیستم در مورد حضور نیافتن ایران در نشست شورای امنیت اظهار نظر کنم چون باید در این باره بحث و گفت و گو شود. بهتر است اجازه دهیم دولت و مسئولان سیاست خارجی در این باره منصفانه منافع ملی را لحاظ کنند و تصمیم بگیرند.
رییس انجمن روزنامه نگاران استان تهران تصریح کرد: اظهار نظر رسانه ها اشکالی ندارد اما دولت هر تصمیمی که بگیرد باید از آن حمایت کرد این که من بنشینم و بگویم رییس جمهوری در جلسه شورای امنیت شرکت بکند یا نکند، حرف کاملی نیست و نیازمند مطالعه و بررسی بیشتری است چون ترامپ نه قابل اعتماد است و نه رفتارش قابل پیش بینی است. 
عبدی در پاسخ به پرسشی درباره مطلب یکی از روزنامه ها در خصوص ضرورت حضور نیافتن روحانی در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل و نشست شورای امنیت با هدف تحقیر ترامپ گفت: آن کسانی که در پی تحقیر دیگران هستند، حواسشان باشند به نحو خفت آوری تحقیر خواهند شد در کل سیاست تحقیر به بن بست منجر می شود.
وی تاکید کرد: با توصیه این روزنامه برای تحقیر باید مخالفت کرد، ایران باید سیاستی را انتخاب کند که در آن نه تهدیدی باشد و نه تحقیری را بپذیرد چون به شکست منجر می شود، همچنان که این آقایان در داخل کشور دیده اند هر وقت کسی را تحقیر کرده عکس مطلبی که به ذهنشان می رسید، نتیجه داده است.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری 14 شهریور در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری هفته اول مهرماه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند.
در روز‌های اخیر بحث‌هایی بر سر این سفر در رسانه‌ها مطرح شده است. برخی با یادآوری این که آمریکا قرار است ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده بگیرد از روحانی خواستند که در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر