کد خبر: 50947
A

لاریجانی: آمریکایی‌ها با هر بحران دوزاری ستاد ویژه علیه ایران راه انداختند

رئیس مجلس خطاب به دستگاه‌های امنیتی درباره حادثه اهواز گفت: باید موضوع را جدی بگیرید زیرا موضوع امنیت ملت و مسئله امنیت کشور قابل تعلل نیست همانگونه که رهبری گفتند نیروهای امنیتی باید با فوریت این موضوع را پیگیری کند.

لاریجانی: آمریکایی‌ها با هر بحران دوزاری ستاد ویژه علیه ایران راه انداختند

به گزارش دیده بان ایران؛  علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (۱/۷/۹۷) با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهر اهواز برگزار شد، گفت: نکته مهمی در خصوص حوادث دیروز وجود دارد ابتدا هفته دفاع مقدس را به ملت ایران، نمایندگان، رزمندگان، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس ادامه داد: امسال روز ۳۱ شهریور مصادف با ایام سوگواری سیدالشهدا و یاران باوفای وی بود که با جنایت تروریست‌ها در شهر اهواز رنگ شهادت گرفت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ده‌ها نفر در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند. سوال اینجاست چرا این جنایتکاران دزدانه به این کار دست زدند و زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

رئیس مجلس ادامه داد: این سوال مطرح می‌شود چرا تروریست‌ها در زمان دیگر و در خیابانی دیگر این کار را انجام ندادند چرا که علت این زمان و مکان را دریافتند.

وی تاکید کرد: رژه نیروهای مسلح اقتدار یک نظام است به خصوص ما که از ابتدای انقلاب با تحریم‌های نظامی روبرو شدیم. در این رژه ادوات متنوع که با اراده متخصصان ساخته و نشانگر راهی است که امام فرمودند بود «که با اراده قوی می‌توانید کارها را پیش ببرید.»

لاریجانی با بیان اینکه سلاح‌های مدرن نشانگر اقتدار و استقرار کشور است، گفت: این صحنه برای قدرت‌های چپاول‌گر قابل تحمل نیست و آنها می‌گویند که ما با تحولات وسیع ایران را تحریم نظامی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دو نکته مهم وجود دارد؛ یک در بحث اخاذی است این‌ها به کشورهای همسایه می‌گویند که ما ایران را تحریم نظامی کرده‌ایم و با خرید سلاح‌ها از آمریکا می‌توانید در مقابل ایران بایستید. محور دوم این است که آنها قصد دارند رژیم صهیونیستی بر کشورهای فلک‌زده منطقه تسلط یابد. وقتی در شرایط تحریمی مشاهده می‌کنند ایران ایستاده داستان‌سرایی می‌کنند و منطقه را دچار بحران می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ آنها با شیطنت‌های خود دست به اقداماتی علیه ایران زدند. مسئله استقرار ایران در منطقه پس از گذشته چهل سال از انقلاب علی‌رغم جنگ و تحریم برایشان یک سوال است.

رئیس مجلس گفت: کشورهای منطقه وقتی ابهت نیروهای مسلح ایران را می‌بینند و دخالت آمریکا را مشاهده می‌کنند دچار تردید جدی می‌شوند.

رئیس مجلس گفت: لذا با یک اقدام سعی می‌کنند با تبلیغات سیاه و عملیات تروریستی بزرگ‌نمایی کنند. آمریکایی‌ها با هر اقدامی که می‌کنند دچار یاس شدند. یک روز با جنگ صدام هلهله راه انداختند که ایران چند هفته بیشتر دوام نمی‌آورد و روزی دیگر با کودتای نوژه کار را فیصله یافته قلمداد کردند. آنها با هر بحران سیاسی و اجتماعی دوزاری دچار توهم شدند و ستاد ویژه راه انداختند.

وی ادامه داد: وزیر اسبق خارجه آمریکا در خاطرات خود بارها از این صفات توهمی صحبت کرده و بیان می‌کند هربار دچار یاس شده است.

لاریجانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: این بار نیز با دستپاچگی از برجام خارج شدند اما مانند دفعات گذشته سرشان به سنگ می‌خورد زیرا این تقلاها بیهوده است. ملت حسینی نمی‌گذارد کار به جایی که آنها می‌خواهد برسد.

وی خطاب به دستگاه‌های امنیتی گفت: باید موضوع را جدی بگیرید زیرا موضوع امنیت ملت و مسئله امنیت کشور قابل تعلل نیست همانگونه که رهبری گفتند نیروهای امنیتی باید با فوریت این موضوع را پیگیری کند.

رئیس قوه مقننه خطاب به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: باید این مسئله را به طور جدی پیگیری کنید و دلیل آن را بیابید.

مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام به خانواده‌های محترم شهدا، بازماندگان و مردم شریف و نمایندگان محترم خوزستان تسلیت می‌گوید همچنین اول مهر و بازگشایی مدارس را به معلمان عزیز و دانشجویان تبریک می‌گوییم.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر