کد خبر: 51052
A

سایت شفاف سازی عملکرد نمایندگان راه اندازی می شود

عضو هیات رییسه فراکسیون شفاف سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس گفت: سایت شفاف سازی عملکرد نمایندگان تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

سایت شفاف سازی عملکرد نمایندگان راه اندازی می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب الدین بی مقدار»  با تشریح جلسه امروز - دوشنبه - فراکسیون شفاف سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس اظهار داشت: اعضا در این جلسه بر شفاف سازی عملکرد نمایندگان تاکید کردند.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا یک ماه آینده سایت شفاف سازی عملکرد نمایندگان راه اندازی شود که در این سایت در مورد هر نماینده یک فایل شخصی وجود داشته باشد و اطلاعات مربوط به اقدامات آن نماینده ثبت شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: در این سایت حضور و غیاب نمایندگان در مجلس، سخنرانی ها و نطق های آنها در جلسات علنی به نمایش گذاشته می شود.
بی مقدار ادامه داد: هنوز درمورد نشان دادن رای نمایندگان در این سایت ساز و کار آیین نامه ای مشخص نشده است و مجوزهای لازم در این زمینه باید صادر شود، در این راستا باید آیین نامه داخلی مجلس تغییر کند تا بتوان این موضوع را در سایت به نمایش گذاشت.
وی افزود: با تصمیم اعضای این فراکسیون قرار شد اصلاحاتی در آیین نامه داخلی مجلس انجام شود تا پس از این اصلاحات بتوان رای موافق یا مخالف نمایندگان را نیز در سایت به نمایش گذاشت ولی فعلا این اقدام انجام نمی شود.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس سایت طراحی شده، مردم می توانند در مورد طرح ها و لوایح در این سایت اظهار نظر کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر