کد خبر: 5112
A

انتقاد نایب‌ رییس مجلس به روایت‌های نصفه‌ونیمه «بیست‌وسی»/ درست نیست که به این سادگی به افراد تهمت بزنیم

نایب‌رییس مجلس با بیان این‌که به هر سه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌ها رای می‌دهد، نسبت به استفاده ابزاری از «فتنه» هشدار داد.

انتقاد نایب‌ رییس مجلس به روایت‌های نصفه‌ونیمه «بیست‌وسی»/ درست نیست که به این سادگی به افراد تهمت بزنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود پزشکیان با اشاره به وضعیت سه وزیر پیشنهادی در آستانه برگزاری جلسه رای‌اعتماد گفت: در حال حاضر تلاش‌ها برای اخذ رای‌ اعتماد از سوی هر سه وزیر ادامه دارد و نمایندگان سعی می‌‌کنند به گونه‌ای عمل کنند که فضای مجلس برای برگزاری جلسه رای‌ اعتماد مثبت باشد.

او گفت: با وجود این‌که معتقدم زمان مناسبی برای ترمیم کابینه نیست اما به هر سه گزینه رای خواهم داد. با این حال حتی اگر این افراد نابغه هم باشند، به لحاظ مدیریتی ایجاد تغییرات بسیار سخت خواهد بود اما در این شرایط درصورتی که با نظر دولت مخالفت کنیم، عملاً مشکلات دوچندان شده و کار سخت‌تر می‌شود.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حق رییس‌جمهور درخصوص انتخاب وزرای کابینه یادآور شد: درصورتی که روحانی قصد داشت مشکلات این سه حوزه را حل کند، می‌توانست از همان گزینه‌های قبلی حمایت کند و درصورتی که مشکلات این حوزه‌ها بدون ترمیم اساسی حل نمی‌شد، می‌توانست کمی زودتر اقدام به ترمیم کابینه کند.

او با بیان این‌که هر سه وزیر پیشنهادی موافقان و مخالفان پروپاقرص بسیاری دارند، در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعامل میان سه فراکسیون مجلس گفت: باتوجه به این‌که از نزدیک در جریان نظر نمایندگان قرار نگرفتم، نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم اما کسانی که می‌گویند برنامه‌های وزرا کامل نیست، باید بدانند که در فرصت اندک باقی‌مانده اساساً زمان ارائه برنامه نیست.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس در بخشی دیگر از این گفت‌وگو که در جمع خبرنگاران انجام شد، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نامساعد گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش به‌لحاظ سیاسی و از دیدگاه مخالفان خاطرنشان کرد: به هر حال یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که عده‌ای را به فتنه منتسب می‌کنند اما سوال اینجاست که اگر کسی مرتکب تخلف به این بزرگی شده، چرا همچنان آزاد است و محاکمه نمی‌شود.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورتی که کسی فتنه‌گر است چگونه از برای وزیر شدن تاییدیه گرفته است. درست نیست که به این سادگی به افراد تهمت بزنیم و عده‌ای را مقابل خود قرار دهیم، منطقی نیست؛ درصورتی که کسی فتنه‌گر است، قوه قضاییه باید آن فرد را محاکمه کند و درصورتی که تخلف او در حد محاکمه نیست، وزارت اطلاعات می‌تواند، بگوید برای وزارت تایید نمی‌شود اما هنگامی که وزارت اطلاعات فردی را تایید می‌کند دیگر نباید با آبرو و شخصیت و حیثیت افراد بازی کنیم.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هر کسی می‌تواند سلیقه و نظر خودش را داشته باشد، یادآور شد: ممکن است من حرف‌های بسیاری را بیان کنم اما درصورتی که جغرافیا و جوی که آن حرف مطرح شده و بستری که آن حرف در آن بیان شده را در نظر بگیریم، شرایط متفاوت خواهد بود.

پزشکیان تصریح کرد: اگر ما یک کلمه را از سخنرانی یک فرد بگیریم و آن را پررنگ کنیم معنای متفاوتی از روح کلی سخنان آن فرد برداشت می‌شود. آن وقت اگر بگوییم که چرا این را گفته است این نحوه مجادله و بحث و گفت‌وگوی منطقی نیست؛ خیلی وقت‌ها همین رسانه‌ها یک کلمه را از میان حرف‌های ما در می‌آورند و آن را بزرگ می‌کنند. مثلاً چند وقت پیش در برنامه بیست و سی گفتم یک عده پول مفت می‌گیرند، مجری برنامه پرسیدند مثلا چه کسی این دریافتی‌ها را دارد. من هم گفتم مثلاً خود من! بعد گفتند که پزشکیان گفته است من پول مفت می‌گیرم!. در حالی که اگر همه حرف‌های مرا منتشر کرده بودند، نمی‌توانستند این ادعا را مطرح کنند. نکته اینجاست که عده‌ای به بدترین شکل ممکن حرف‌ها را جلوه می‌دهند و این باعث می‌شود اصل موضوع زیر سوال برود.

او گفت: سوال اینجاست که «فتنه» به چه معنایی است؛ من از «فتنه» تعریف دارم و به قانون نیز پایبندم اما عده‌ای می‌خواهند حرف خودشان را بجای قانون جا بزنند و طبیعتاً ما قبول نمی‌کنیم؛ قوه قضاییه موظف است با «فتنه‌گران» برخورد کند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هر کسی که در مملکت ناآرامی ایجاد کرده، «فتنه‌گر» است؛ چرا گروهی را دستگیر می‌کنیم و گروهی را آزاد می‌گذاریم. در واقع هر دو طرف باید بگویند که اشتباه کرده است.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: درصورتی که این جسارت را داشته باشیم که آن‌چه بلد هستیم و می‌دانیم، بگوییم و درباره آن‌چه نمی‌دانیم، اظهارنظر نکنیم، مشکلات حل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر