کد خبر: 51204
A

هدایت الله خادمی: آنهایی که با من بودند ماهی 45 میلیون می گیرند/ فیش حقوقم را منتشر می کنم؛ جقله ها هم منتشر کنند/ برخی نمایندگان دیگر هم می گیرند

خادمی در پاسخ به ادعاها درباره حقوق۲۷میلیونیاش گفت:من به دلیل مصوبه مجلس نمی‌توانم بیش از 20 میلیون حقوق دریافت کنم و این مبلغی که اعلام شده دروغ است. بله من اگر اهواز بودم می‌توانستم به دلیل سابقه و رتبه ای که دارم 40 میلیون حقوق بگیرم اما امروز تهران هستم و براساس قانون 20 میلیون حقوق می‌گیرم.

هدایت الله خادمی: آنهایی که با من بودند ماهی 45 میلیون می گیرند/ فیش حقوقم را منتشر می کنم؛ جقله ها هم منتشر کنند/ برخی نمایندگان دیگر هم می گیرند

به گزارش دیده بان ایران؛ چند روز قبل بود که وزارت نفت در واکنش به ادعای «هدایت‌الله خادمی» نماینده‌ کنونی مجلس شورای اسلامی درباره «افزایش ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی حقوق نمایندگانی که در ماه‌های اخیر به آن وزارتخانه منتقل شده‌اند»، اعلام کرد«بالاترین رقم پرداختی ناخالص، مربوط به نماینده مدعی است». و از حقوق 27 میلیونی این نماینده در وزارت نفت خبر داد.

پس از طرح این موضوع خادمی هم گفت:در کشورهای جهان سوم هرکس افشاگری کند، در مظان انواع اتهام و برچسب قرار می‌گیرد. این سخنان هم با واکنش وزارت نفت مواجه شد و اعلام کرد اگر مایل باشید فیش حقوق ۲۷ میلیونی‌تان را منتشر می‌کنیم.

در همین رابطه هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک درباره موضوع حقوق ۲۷ میلیونی و خانه 290 متری اش به خبرآنلاین گفت: اختلاف من با وزیر نفت بر سر شرکت توتال، IPC و موضوع کرسنت و همچنین بچه هایی است که در دفتر زنگنه بوده اند و بدون آنکه لایق باشند پست گرفته اند.

او ادامه داد: من مدیرعامل شرکت نفتی بودم و زمانی که زنگنه از نفت خبر نداشت من در وزارت نفت بودم و 32 سال سابقه دارم و بالاترین رتبه شخصی را در این عرصه دارم به طوری که می توانم بگویم بالاتر از رتبه من در وزارت نفت کسی نیست. اگر مصوبه مجلس نبود که در تهران کسی حق ندارد بیش از 20 میلیون تومان حقوق بگیرد امروز حقوقم 40 میلیون تومان بود؛ درواقع کسانی که با من بودند امروز 45 میلیون تومان می گیرند.

خادمی گفت: بنابراین اصلا من به دلیل مصوبه مجلس نمی توانم بیش از 20 میلیون حقوق دریافت کنم و این مبلغی که اعلام شده دروغ است. بله من اگر اهواز بودم می توانستم به دلیل سابقه و رتبه ای که دارم 40 میلیون حقوق بگیرم اما امروز تهران هستم و براساس قانون 20 میلیون حقوق می گیرم؛ از آنجایی که اضافه کاری به من داده نمی شود از همین بیست میلیون تومان هم کسر می شود.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: زنگنه در راستای رفتارهای پوپولیستی خود آمده است یک حرفی زده  چرا؟ چون من گفته ام چرا شما نمایندگانی را که از وزارت‌خانه هایی مانند وزارت آموزش و پرورش یا بهزیستی و ... به مجلس آمده اند و ماهی 3 میلیون 500 هزار تومان می گرفتند را به استخدام وزارت نفت در می آورید و پرونده انها را انتقال می دهید که حقوقشان می شود اندازه من؟

او در پاسخ به این سوال که این اقدام برای نمایندگان فعلی مجلس و در حین نمایندگی رخ داده است یا خیر گفت: بله در شرایط حاضر و از نمایندگان فعلی مجلس هستند.

خادمی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نمایندگان به استخدام وزارت نفت درآمده اند گفت: خود زنگنه در مصاحبه ای گفته تعداد آنها 8 نفر است ما هم فرض را همین می‌گیریم.

او ادامه داد: با این شرایط شما می بینید فردی که در وزارت خود 4 میلیون حقوق می گرفته زنگنه آن را به وزارت نفت برده است و به او 20 میلیون حقوق می دهد و در نهایت اگر نماینده ای دور بعد رای نیاورد او را مدیرکل می کند مانند اتفاقی که برای نمایندگان ادوار رخ داد یعنی افرادی که رای نیاوردند امروز بالاترین سمت ها را در وزارت نفت دارند دلیل آن هم روشن است به این دلیل که امروز در مجلس کمک زنگنه می کنند.

خادمی گفت: من حاضرم فیش حقوقی خود را منتشر کنم به شرط انکه زنگنه و همین افراد بی‌سواد و جقله ای که به وزارت نفت آورده است هم فیش حقوقی‌شان را منتشر کنند.

(خادمی در این لحظه عکسی از فیش های حقوقی اش در سال 97 نشان داد که در آن فیش‌ها خالص دریافتی اش بیش از 16 میلیون تومان بود)

این نماینده مجلس درباره خانه‌اش نیز گفت: در بحث خانه هم باید بگویم من 32 سال کارمند وزارت نفت  و مدیر شرکت های نفتی بودم طبیعی است وقتی یک کارمند وزارت نفت از شهری به تهران می آید خانه سازمانی در اختیار او می گذارند ما هم در خانه سازمانی بودیم که مدتی است آقای زنگنه آن خانه های سازمانی را می خواهد بدهد به نورچشمی ها و من نیز از آن خانه بیرون رفتم.

خادمی که می گوید من هنوز بازنشسته نشده‌ام گفت: تنها کسی هستم که خانه سازمانی را از من گرفته‌اند و مالکیت آن را می خواهند واگذار می کنند. مشخص است وقتی حرف مردم را بزنیم باید منتظر چنین رفتارهایی باشیم.

او در پاسخ به این سوال که خانه 290 متری خانه سازمانی بوده یا همین خانه ای که در آن سکونت دارید گفت: آن خانه 290 متری خانه سازمانی بود و در حال حاضر خانه من 170 متر است.

خادمی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود نماینده بودن اجازه داشتید از خانه های سازمانی استفاده کنید یا خیر گفت: ما از آن خانه ها امدیم بیرون و این صحبت برای قبل است یعنی حدود یکسال و نیم پیش.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت نفت حاضر می شود فیش حقوقی مطرح شده این نماینده و سایر نمایندگان حقوق بگیر را منتشر کند یا نه؟/ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر