کد خبر: 51240
A

نماینده مجلس: سخنرانی روحانی در سازمان ملل، آمریکا را خلع سلاح کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع رییس جمهوری در سازمان ملل آمریکا را خلع سلاح کرد و نشان داد ایران اسلامی به تهدید و جنگ «نه» می گوید اما به تعامل با دنیا «آری».

نماینده مجلس: سخنرانی روحانی در سازمان ملل، آمریکا را خلع سلاح کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در همین رابطه افزود: بحث مهمی که رییس جمهوری در صحن سازمان ملل مطرح کرد این بود که اگر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دائم تاکید می کند «با ما مذاکره کنید»، باید به برجام برگردد و قالب آن مانند مذاکرات گذشته باشد.
وی ادامه داد: ترامپ دائم شعار می دهد «ما طرفدار مذاکره ایم؛ جمهوری اسلامی بیاید مذاکره کند» اما اگر قرار است مذاکره ای صورت بگیرد باید براساس همان توافق بین المللی مهم و در آن چارچوب صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس  گفت: وی از برجام خارج شده است و بعد می گوید مذاکره کنیم؛ بنابراین آنان می خواهند ما را به جایی بکشانند که به مذاکره نه بگوییم و روبروی نظام جهانی بایستیم که در این باره تاکید رییس جمهوری بسیار مهم بود.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه با تدبیر سیاست خارجی کشورمان، ترامپ در موضع انفعال قرار گرفته است و می توان اذعان کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به طور شفاف در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای جامعه جهانی بیان شد.

** کشورهای اروپایی به دنبال منافع ملی خود
سیاوشی به نشست مشترک وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به همراه آلمان) اشاره کرد که با صدور بیانیه به پایان رسید و گفت: با این بیانیه که پیش از سخنرانی رییس جمهوری صادر شد تا اندازه ای روی اذهان کسانی که در سازمان ملل حضور داشتند تاثیر مثبتی داشت و از طرف دیگر همراهی ما را با اروپا در مذاکرات نشان داد. 
وی درباره اینکه اروپایی ها چقدر به قول خود پایبند خواهند بود، گفت: حجم تجاری ما را با اروپایی ها ببنید و حجم تجاری آنها را با آمریکا؛ طبیعی است که منافع ملی کشورها ایجاب می کند روابط خودشان را با آمریکا ادامه دهند؛ در عین حال این ژست هم وجود دارد که «می خواهیم توافق را حفظ کنیم».
گفتنی است رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد و در واکنش به نقض پیمان های بین المللی از سوی آمریکا گفت: دولتی که هنوز به دولت بودن خود آگاه نیست و عهد و پیمان سلف خود را نقض می‌کند و اصل حقوقی مسوولیت دایمی دولت‌ها را نمی‌شناسد، از ایران می‌خواهد با او گفت ‌و گو کند!/ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر