کد خبر: 51266
A

مجتبی ذوالنوری: نماینده باید برای رایش هزینه بدهد/ دو فوریت طرح شفافیت فعالیت نمایندگان در مجلس رای می‌آورد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نماینده باید برای رایش هزینه بدهد. اگر من به دنبال منافع ملی هستم باید بپذیرم که دولت، شورای نگهبان و قوه قضاییه علیه من شوند.

مجتبی ذوالنوری: نماینده باید برای رایش هزینه بدهد/ دو فوریت طرح شفافیت فعالیت نمایندگان در مجلس رای می‌آورد

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح مجددی که برای شفافیت فعالیت نمایندگان به هیات رئیسه ارائه کرده است، گفت: طرح دو فوریتی شفافیت فعالیت نمایندگان در مسیر قانونی‌اش است. 196نماینده آن را امضا کردند و شامل حضور، غیاب، شرکت در رای، حضور در صحن، شرکت در انتخابات یا عدم شرکت، ماموریت و مرخصی می‌شود.

او در خصوص چرایی مطرح کردن طرح مجددی برای شفافیت در مجلس علیرغم رای نیاوردن طرح قبلی، تاکید کرد: آن طرحی که رای نیاورد تنها در خصوص شفافیت آرای موافق، مخالف و ممتنع در رای گیری‌ها بود اما طرح دو فوریتی که بنده به هیات رئیسه ارائه کردم بسیار فراتر از آن طرح است.

این نماینده مجلس گفت: کاری می‌کنیم که بلای طرح شفافیت آرا بر سر طرح دو فوریتی شفافیت فعالیت نمایندگان در مجلس نیاید. کاری که می‌خواهم انجام بدهم را بروز نمیدهم تا خرابش نکنند. کاری انجام دادم که کسی نمی‌تواند در آن جلسه خلاف شفافیت رای دهد.

ذوالنوری ادامه داد: 4 یعنی موافق و 2 یعنی مخالف؛ بعضی نمایندگان چون در مجلس دوربین است با دستشان 4 را نشان می‌دادند و فریاد می‌زدند چهار چهار! اما آن یکی انگشتشان دکمه دو را می‌زد که یعنی مخالف! من کاری می‌کنم که این اتفاق نیفتد و نماینده در بررسی موضوع معلوم باشد که رایش چیست.

به گفته ذوالنوری دو فوریت طرح شفافیت فعالیت نمایندگان در مجلس رای می‌آورد.

او درباره  اینکه آیا رای نمایندگان در تایید صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان مشکل‌ساز نمی شود، گفت: خیر، اما نماینده باید برای رایش هزینه بدهد. اگر من به دنبال منافع ملی هستم باید بپذیرم که دولت، شورای نگهبان و قوه قضاییه بر علیه من شوند. یعنی حتی برخی از نمایندگان به ما می‌گفتند که اگر رای‌گیری سوال رییس‌جمهور که به 4 سوال آن نمایندگان رای منفی دادند، شفاف بود ما نمی‌توانستیم رای بدهیم چون بعد از آن می‌آمدند به سراغمان؛ این اشتباه است. 

ذوالنوری ادامه داد: انسان باید برای خودش حجت شرعی داشته باشد و پای رایش هم بایستد. چون اگر بنا باشد من برای رای دور بعدیم یا هر چیزی تغییر کنم منافع مردم ذبح می‌شود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص زمان بررسی طرح دو فوریتی شفافیت فعالیت نمایندگان در مجلس، گفت: دو تا سه ماه طول می‌کشد تا در صحن علنی مجلس بررسی شود چون 20 طرح دو فوریتی قبل از آن در نوبت است./اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر